OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Vi arbetar intensivt med att vidareutveckla våra globala leveranskedjor och vi behöver förstärka Supply Chain med en Leveransplanerare till Customer Service Frövi.
Vi erbjuder dig utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla förstklassig service gällande leveransprocessen från bruk till terminal och till kund.
Om tjänsten
Leveransplaneraren är ansvarig för att prognostisera, planera och boka leveranser. I tjänsten ingår bevakning av serviceåtaganden, samt lager- och utlastningskapacitet. Arbetet innebär nära dialog med orderläggare, utlastning, magasin, speditörer och externa parter angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i befattningen. Då koncernspråket är engelska krävs flytande nivå på egelskan. Övriga språk är meriterande.
Du kommer att ha en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Förutom de externa kontakterna kommer du att ha nära samarbete med många funktioner inom företaget och förväntas att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Prognostisering, planering och bokning av leveranser från Frövi till terminal och kund
* Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls
* Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet
Kvalifikationer och personliga egenskaper
* God SCM kunskap och därmed en förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
* Högskole- eller universitetsexamen. Gärna inom logistik och/eller Supply Chain Management
* Drivande och kommunikativ
* Service- och lösningsorienterad
* Strukturerad och med en förmåga att se helheter och arbeta för kundens och företagets bästa
* Utmärkt förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift
* Stresstålig, van att hålla många bollar i luften samtidigt
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sabina Calleberg Fager, Chef för Customer Service, tfn 070-167 76 01.
Välkommen med din ansökan senast 2015-06-14.Ansökningarna hanteras löpande då vi vill tilsätta tjänsten snarast möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Nyqvist
Anne Jansson
Anne Janson