OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BillerudKorsnäs erbjuder högkvalitativt papper och spetskunskap inom förpackningar. Tillsammans med vårt globala nätverk av konverterare utvecklar vi smartare förpackningslösningar som sparar kostnader, stärker varumärken genom förbättrad design, bidrar till smidigare logistik och en renare miljö. Vi omsätter 20 miljarder SEK och har 4400 anställda i 13 länder.
www.billerudkorsnas.se
Vi arbetar intensivt med att vidareutveckla våra globala leveranskedjor och då en av våra medarbetare går i pension behöver vi förstärka Supply Chain enheten med en leveransplanerare till Kundservice Cartonboard i Frövi.
Vi erbjuder Dig utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande leveransprocessen från bruk till terminal och kund.
Leveransplaneraren är ansvarig för att prognostisera, planera och boka leveranser. I tjänsten ingår bevakning av serviceåtaganden, samt lager- och utlastningskapacitet vid leveransplanering. Arbetet innebär nära dialog med speditörer och externa parter angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i befattningen. Då koncernspråket är engelska så krävs flytande nivå på engelskan. Övriga språk är meriterande.
Du kommer att ha en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Förutom de externa kontakterna kommer du att ha nära samarbete med många funktioner inom företaget och förväntas att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Ansökningarna hanteras löpande då vi vill tillsätta tjänsten snarast möjligt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Prognostisering, planering och bokning av leveranser från Frövi till terminal och kund
* Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls
* Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet
Kvalifikationer
* God SCM kunskap och därmed en förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
* Kanske är du nyutexaminerad akademiker som letar efter en möjlighet att börja praktisera dina SCM kunskaper eller så har du erfarenhet från liknande arbete.
* Drivande
* Service- och lösningsorienterad
* Kommunikativ
* Strukturerad
* Utmärkt förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift
* Stresstålig, van att hålla många bollar i luften samtidigt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta chefen för Customer Service Frövi Sabina Calleberg Fager 070-167 76 01.
Sista ansökningsdag 2013-11-17.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Nyqvist
Mona Nyqvist
0581-371 52
Anne Jansson