OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en omväxlande miljö med varierande arbetsuppgifter, har god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för både lastbilar, bussar och människor? Hör av dig och prata jobb med oss!
Vi söker nu en leveransplanerare till vår anläggning i Bäckebol.
I rollen som leveransplanerare kommer du att ansvara för verkstadens leveransplanering av lastbilar gentemot vår säljverksamhet samt hantering av helgberedskap för vår bussverksamhet. I din roll kommer det bl.a. att ingå arbetsuppgifter såsom att upprätta arbetsorder, boka och fördela arbete till verkstaden, uppföljning av att arbete har genomförts enligt överenskommelse med kund, fakturering samt säkerställande av betalningar. Du kommer även att hantera planering av helgberedskap för vår bussverksamhet.
Du kommer att ha en nyckelposition där det krävs att du kan koordinera och kommunicera effektivt för att säkerställa våra kundåtaganden såväl internt som externt. Då du kommer att vara länken internt mellan olika avdelningar på anläggningen och kund, är det mycket viktigt att du har en hög grad av servicekänsla och är förtroendeingivande.
För att lyckas i rollen ska du vara en lösningsorienterad person med en positiv inställning. Du är självgående i ditt arbete samtidigt som du är en lagspelare och duktig på att bygga relationer.
Vi ser att du har ett strukturerat arbetssätt och att du genomför uppgifter och förändringar enligt överenskommelse. Du trivs i en rörlig och stundtals stressfylld miljö där du besitter förmågan att både självständigt organisera det dagliga arbetet men också har förmågan att samarbeta och stötta dina kollegor.
Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor och där trivselfaktorn är hög. Som leveransplanerare hos oss har du ett omväxlande arbete med både frihet och ansvar och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.
- Öppen och lyhörd med mycket god serviceförmåga, gärna med tidigare erfarenhet av kundkontakt
- God samarbets- och samordningsförmåga
- Mycket god övergripande branschkännedom, branscherfarenhet är meriterande
- Tekniskt intresserad med god kunskap om produkter och tjänster
- Goda kommunikations- och presentationsegenskaper
- Strukturerad och ansvarstagande
- Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande
- God datakunskap
- B-körkort är ett krav
- C-körkort är meriterande
För ytterligare frågor, kontakta arbetsledare Rabei Al-Abachi på tfn. 031-588 146.
Unionens representant är Andreas Neve tfn. 031-588 122.
Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Volvo Truck Center är ett helägt dotterbolag till Volvo Lastvagnar AB. Vi är Sveriges ledande återförsäljare av Volvolastbilar. Du hittar våra 17 anläggningar i och runt storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder service och reparation av lastbilar och bussar, försäljning av nya Volvolastbilar, begagnade lastbilar och bussar samt tilläggstjänster som uthyrning av transport- och lastbilar samt försäljning av nya och begagnade reservdelar.
För oss är det medarbetarna som gör skillnad och gör oss till ett framgångsrikt företag.
Precis som du gör skillnad för oss, kan vi göra skillnad för dig. Hos oss är dina karriärmöjligheter i stort sett oändliga. Vill du utvecklas inom Volvokoncernen, lokalt eller globalt, så ligger alla vägar öppna för dig som vågar ta steget.