Leveranssamordnare

Arbetsbeskrivning

Om GITO:
GITO är en ledande kraft i omställningen till elektriska lastbilar. Genom vårt nätverk av laddstationer anpassade för tunga fordon/lastbilar gör vi det möjligt för alla att köra fossilfritt på svenska vägar.
Är du redo att ta nästa steg i karriären och få möjligheten att påverka din roll och testa dina egna idéer? Vi söker en driven person till vår leveransavdelning där du kommer få en viktig roll med stora möjligheter att påverka.

Som Laddstationsadministratör ansvara du för att det är god ordning i våra system och på våra laddningsstationer runt om i Sverige. Du är tekniskt intresserad, gillar kombinationen av att få arbeta både med administration i system samtidigt som du samordnar serviceärenden och hanterar kundärenden kopplat till våra laddningsstationer. Planera och organisera faller sig naturligt för dig och du har ett stort fokus på ordning och reda i ditt arbete.

Är du en noggrann, serviceinriktad administratör och redo att ta ett stort ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig!

Ansvarsområden:
Ansvara för vårt backendsystem, inklusive att säkerställa korrekt inläsning och uppläggning av data.
Registrering av nya laddstationer och kunder i systemet, samt hantera betalningssystem och strukturering av data.
Administrera och lägga upp fakturor.
Sammanställa laddstatistik, KPI och rapporter.
Fungera som kontaktperson för samarbetspartners och hantera serviceärenden samt samordna planerat underhåll.
Beställa och samordna mindre installationsarbeten och underhållstjänster.
Upprätta och vid behov uppdatera rutiner och instruktioner för våra stationer.
Hantera skyltning och uppmärkning av laddstationer för att säkerställa tydlig information till användarna.
Samordna service och planerat underhåll samt hantera driftstörningar och akut underhåll/ avhjälpning av fel.
Samordna löpande kontroller i fält tillsammans med servicepartners och elanläggningsansvarig.

Kvalifikationer:
Du är tekniskt intresserad och har erfarenhet av administrativt, samordnande arbete inom tekniska system eller elbilsladdning. Erfarenhet av kundsupport och administrativ kundhantering.

Du har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant med administrativa processer.
Du tycker om att ta egna beslut och arbeta självständigt

Utbildningsnivå motsvarande yrkeshögskola eller relevant arbetslivserfarenhet i en liknande roll.

Du är bekväm med office, främst excell.

Erfarenhet:
Minst 3-5 års arbete med relevant erfarenhet och liknande arbetsuppgifter

Fördelarna med GITO
Vill du vara med och bygga upp ett stabilt och välfinansierat bolag från grunden? Här är några av fördelarna att hänga med på resan:

• Du växer med bolaget. I takt med att vi växer öppnas möjligheter för alla som driver utvecklingen framåt.
• Du driver klimatomställningen. Du blir en del av ett innovativt och dynamiskt GreenTech-bolag som bidrar till minskade koldioxidutsläpp.
• Du arbetar i ett inkluderande team som bygger på gemenskap, respekt, starkt kunnande och en vilja att åstadkomma förändring.
• Möjligheten att kunna arbeta på distans del av tiden.
• Förmåner i form av friskvårdsbidrag, hälsoundersökning, utbildningsdagar med mera.

Tjänsten är på heltid och du blir anställd i Jönköping, Västerås, eller Helsingborg

Har vi väckt ditt intresse? Skicka in din ansökan redan idag, dock senast 31 januari 2023 då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med eventuella frågor till Björn Stenrud, HR-ansvarig, på 073-810 02 51 eller hr@gito.se.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsagenter och annonstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GITO Heavy charging sollutions
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024