OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Active Search AB är ett search- och rekryteringsföretag som arbetar med rekrytering av chefer, specialister och säljare.För ALMIs räkning söker vi en Leverantörsanvarig inom IT.ALMI Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern med 19 dotterbolag.Dessa ägs till 51 procent av moderbolaget och 49 procent av regionala ägare såsom landsting, regionförbund och andra regionala ägare.Moderbolagets uppgift är att svara för ledning, samordning, utveckling av verksamheten och nya tjänster samt service i koncerngemensamma funktioner.ALMIs kreditverksamhet är självfinansierande.Drift och löpande verksamhet finansieras genom årliga anslag från ägarna.ALMIs uppdrag är att främja utvecklingen av konkurrenskraftiga små och medelstora företag samt stimulera nyföretagandet i syfte att skapa tillväxt och förnyelse i svenskt näringsliv.Detta sker genom rådgivning och finansiering av företag med upp till 250 anställda.Läs mer om ALMI på www.almi.se.ALMI IT ansvarar för samtliga koncernens IT-relaterade frågor och genomgår för närvarande en stor verksamhetsförändring.I korthet innebär detta en nyuppbyggnad av den centrala IT-funktionen utifrån nya förutsättningar som uppstått i samband med utkontrakteringen av all operativ IT.I samband med detta söker ALMI en Som ansvarig för leverantörskoordinering kommer de huvudsakliga ansvarsområdena att vara: Självständigt utveckla och förvalta ALMIs leverantörsavtal Förvalta och vidareutveckla samarbetsmodellen och beställningsflöden med ALMIs huvudleverantör Ansvara för att följa upp alla interna och behöriga beställningar inom ramen för gällande avtal I samband med nya projekt och satsningar se över och sätta samman de leverantörer som bäst möter ALMIs behov samt kontraktera dessa på ett optimalt sätt Formulera leverantörsförfrågningar mot nya och existerande leverantörer Ta fram och föreslå förändringar i gällande avtal för att hantera nya förutsättningar Vid behov samarbeta med juridisk expertis avseende utformning av nya avtal Arbeta med budget och prognoser avseende ingångna avtal Ansvara för kravställning mot leverantörer avseende telefoni/PC-arbetsplats och central infrastruktur Utöver ovanstående så kommer rätt person att kunna vara delaktig i ett flertal aktiviteter kring uppbyggnaden av ALMIs IT-funktion och i nära samarbete med CIO/IT-chef [ Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom data/IT-management och/eller ekonomi/juridik och minst tio års relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat i liknande linjebefattning eller som konsult inom området.Har du arbetat med outsourcing-frågor är detta mycket meriterande.[ Du är affärsinriktad, självgående och initiativrik och trivs i en roll som till stor del innebär att bygga nytt och utveckla verksamheten.Som person är du öppen och prestigelös och tydlig i ditt sätt att kommunicera.Vidare skulle dina kollegor beskriva dig som diplomatisk och serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta med både interna och externa aktörer.Du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.[ För rätt person väntar en mycket spännande roll i en affärsinriktad och framgångsrik organisation där du får stora möjligheter att påverka och kommer att bli en nyckelperson i ALMIs utveckling på IT-sidan.Vi hanterar ansökningar löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Du Rietz
Charlotte Brasch
Christian Eriksson