Leverantörsbyteshandläggare till Vattenfall

Leverantörsbyteshandläggare till Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Vattenfall Eldistribution äger och förvaltar infrastruktur för distribution av el från producent till konsument. Leverantörsbyte är samlingsnamnet på de uppgifter som motsvarar ett av ett elnätsföretags huvuduppgifter, dvs. att förse marknadens parter med korrekt information om kunden, dess elhandlare, balansansvar, typ av mätning, mätvärden, etc.

Arbetsuppgifter

Som leverantörsbyteshanläggare arbetar du med att övervara den meddelandetrafik som sker mellan elnätsägare, elhandlare och balansansvariga. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Säkerställa att nödvändiga förändringar till följd av leverantörsbyten genomförs, såsom t.ex. att uppdatera information i systemet och att svara på elhandlarnas frågor
• Monitorera, säkerställa och följa upp elmarknadsmeddelandetrafik
• Hantera fullmakter och ombud

Erfarenhet/Krav:

• Kundkontakt, Leverantörs kontakt
• Ärendehantering, Mätvärdeshantering/Elmätning
• Goda kunskaper i engelska, muntligt såväl som skriftligt, är ett krav.
• Minst gymnasieutbildning

Personliga egenskaper:

Att jobba som Leverantörsbyteshandläggare ställer höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är bra på att samarbeta och jobba i team. Du är en fena på att prioritera mellan olika uppgifter samt har en stark vilja att lära dig nya saker.

Övrig information

• Placeringsort: Solna
• Tjänstgöringsgrad: 40 timmar/vecka
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Visstid, behovsanställd/som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till kund

Om ansökningsprocessen

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. 3160

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024