Leverantörskoordinator till vår kund i Örnsköldsvik!

Leverantörskoordinator till vår kund i Örnsköldsvik!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och samarbetsvillig leverantörskoordinator till vår kunds anläggning i Örnsköldsvik! Med en expanderande verksamhet kommer du att arbeta i varierande projekt inom komponentutveckling och leverans för att säkerställa kommunikation mellan konstruktör och leverantör! Låter detta intressant? Ansök idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN

I rollen som Leverantörskoordinator kommer du att vara en nyckelpersonen vid materialbeställningar och ser även till att kommunikationen mellan konstruktörer och leverantörer fungerar effektivt. Då varje projekt är unikt kommer du att behöva skapa en uppdragsbeskrivningar för varje projekt, vilket sedan hanteras av Linjechefen. Du behöver inte vara tekniskt kunnig inom konstruktionen, utan vid tekniska frågor kommer informationen att vidarebefordras till de rätta experterna, såsom produktion, teknik eller inköp.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa smidiga leveranser, underlag och kommunikation mellan produktion, teknik, inköp och leverantörer
* Skapa leveransplaner och tekniska underlag inom projekt
* Uppföljning av att tekniska underlag tas fram enligt leveransplanen i samarbete med konstruktörer
* Rapportering, uppföljning och granskning av ritningar enligt standard
* Utförande av inköpsanmodan för konstruktionsarbete, materialbeställningar för test, montage och rättningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen/högskoleexamen med inriktning mot administration/projektledning
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, detta då båda språk används i det dagliga arbetet
- Har systemvana inom SAP, Excel, TLC-portal, Devops

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med leverantörskoordinering, samt arbete i en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strategisk
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

3 oktober 2024

3 oktober 2024