Leverantörsreskonrtra / Accounts payable

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Du har minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
Uppdraget är på heltid i ca 5- 6 månader med start omgående. Det finns stor chans till förlängning. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor i Solna.

Leverantörsreskontrateamet behöver förstärkas och tjänsten kommer att påbörjas i slutet av april. Du kommer att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen, med utläggsredovisning samt med avstämningar av leverantörsreskontran vid månadsbokslut, bankavstämningar mm

Kundkontakten sker mestadels via mail på engelska och svenska och ibland även via telefon vilket ställer krav på att du känner dig trygg med det engelska språket.


Din profil
Vi söker dig som har någon form av ekonomistudier i grunden och som tidigare har jobbat med leverantörsreskontrans hela process och flöde. Du har mycket goda Excel-kunskaper samt är van vid stora fakturaflöden.
Personen vi söker är en ambitiös, noggrann och strukturerad "doer" som ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ.
För denna tjänst krävs det att du är ordningsam, att du kan hantera förändringar samt trivs i en miljö med högt tempo och rak kommunikation.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och/eller har en bakgrund från Shared Service Center så är detta ett stort plus.

Det är meriterande om du har:
- Arbetat med Visma Global
- Arbetat med utläggsredovisning
- Arbetat med utländsk moms
- Tidigare erfarenhet av Concur
- Tidigare erfarenhet av Oracle Cloud


Sista ansökningsdag
Då tjänsten skall tillsättas i april så ser vi gärna att du tar kontakt omgående.


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och ekonomi. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


21 november 2024