Leverantörsreskontra

Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster som är enkla att hantera och där allt sker i takt med den teknikutveckling som möjliggörs i vår bransch. På Frigoscandia driver vi aktivt en rad hårt satta miljömål, där en tydlig ambition är att erbjuda en helt fossilfri fordonsflotta år 2025. Under 2019 stod ett nytt tempererat lager klart utanför Helsingborg och ännu ett stod klart under våren 2021 där dessa lagers miljöpåverkan ska vara minsta möjliga. Våra värderingarstyr vårt sätt att arbeta och vi vill varaen inkluderande och mångfaldig arbetsplats.
Har du arbetat i några år som ekonomiassistent och är tillgänglig nu?
Företaget är inne ispännande förnyelsefas och behöver stärka upp sitt ekonomiteam genast med en ekonomiassistent. Företagets ekonomiteam har en central funktion och är i särskilt behov nu av förstärkning till leverantörsreskontra.
Tjänsten är på heltid och omgående och åtminstone 3 månader med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning.
Du har grundläggande relevant utbildning och några års erfarenhet som ekonomiassistent.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Att jobba i ett mindre team på vårt huvudkontor
Arbeta med att registrera leverantörsfakturor 
Kontering och rätt attestanter
Kontakt med leverantörer
Arbeta i Exflow
Arbeta i Business Centre
Arbete med Officepaketet - främst mejl och excel
Tjänsten är placerad påhuvudkontoret i Helsingborg. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Vem är du?  
För att lyckas i rollen har du lätt att lära, är snabb och strukturerad, arbetar du bådesjälvständigt och trivs med att jobba i teamarbete.
Frigoscandia erbjuder
Du erbjuds ett jobbs som börjar omgående och om du har möjlighet att ta mer ansvar och om du motiveras av att lyckas tillsammans med andra kommer du att trivas! Företaget har kollektivavtal och normala förmåner och även om det mesta arbetet sker på plats, är vi vana att jobba på distans när det behövs. 
Information och ansökan
Sista ansökningsdag är 15december 2021, men vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!
Frigoscandia gillar mångfald och uppmanar alla kvalificerade personer att söka.
Om du har frågor kring tjänsten, är du välkommen att kontakta CHRO, Anne Charlotte Billing, annecharlotte.billing@frigoscandia.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Frigo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Besöksadress

Landskronavägen 9
None

Postadress

Box 912
HELSINGBORG, 25109

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024