Leverantörsreskontra / Accounts payable

Arbetsbeskrivning

Leverantörsreskontra / Accounts payable - Solna



Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Du har minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
Detta är en rekrytering på heltid tillsvidare. Bolaget har sitt huvudkontor i Solna.

Du kommer att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen, med utläggsredovisning samt med avstämningar av leverantörsreskontran vid månadsbokslut, bankavstämningar mm
Kundkontakten sker mestadels via mail på engelska och svenska och ibland även via telefon vilket ställer krav på att du känner dig trygg med det engelska språket.


Din profil
Vi söker dig som har någon form av ekonomistudier i grunden och som tidigare har jobbat med leverantörsreskontrans hela process och flöde. Du har goda Excel-kunskaper samt är van vid stora fakturaflöden.
Personen vi söker är en ambitiös, noggrann och strukturerad 'doer' som ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ.
För denna tjänst krävs det att du är ordningsam, att du kan hantera förändringar samt trivs i en miljö med högt tempo och rak kommunikation.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och/eller har en bakgrund från ett Shared Service Center så är detta ett stort plus.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete på internationellt bolag
- Arbetat med utläggsredovisning
- Arbetat med utländsk moms


Sista ansökningsdag
Då tjänsten skall tillsättas så fort som möjligt ser vi gärna att du tar kontakt omgående. Välkommen med din ansökan redan idag!
Slå gärna en signal om du har frågor om tjänsten.

Välkommmen med din ansökan!



Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och ekonomi. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 11 juli 2018

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


21 november 2024