Leverantörsreskontra på börsnoterat företag

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad ekonom på minst gymnasienivå och vill arbeta hos en börsnoterad och världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar? Vi söker nu en energifull ekonom till vår kunds leverantörsreskontra.

Academic Work söker för kunds räkning en ekonom till leverantörsreskontra.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

?Som ekonom kommer du att arbeta i team med leverantörsreskontra för vår kund.

Du kommer till exempel att:

Ansvara för att teamet klarar av sina leveranser

Arbeta med inköp- och fakturerahantering

Jobba parallellt med olika projekt samtidigt.

Du som söker kommer få möjlighet att växa i din roll som ekonom. Att lära dig nya saker och kontinuerligt växa i din yrkesroll genom att arbeta i ett högt tempo på ett börsnoterat företag är någonting vi ser att du känner är spännande!

?Har läst någon ekonomisk utbildning på minst gymnasialnivå samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Men det som kännetecknar dig allra mest är ett genuint intresse för ekonomi.

Efterfrågade specifika kompetenser:
- 2-3 års erfarenhet av leverantörsreskontra i ERP-system
- Kan uttrycka dig på engelska i både tal och skrift
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har arbetat med Movex/M3, har tidigare erfarenhet av scanning samt erfarenhet av inköp och faktureringssystemet Medius.

Som person är du positiv och trivs att jobba i team samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du är ansvarsfull och ser till att teamet klarar sin leverans genom att stämma av med dina kollegor. Det är viktigt att du som söker har en övergripande förståelse för processen kring leverantörsreskontra och förstår sambandet mellan lager- order och faktura. Eftersom teamet är involverade i flera parallella projekt ser vi även att du drivs av att arbeta i ett högt tempo och att du snabbt lär dig nya arbetsuppgifter.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar emot ansökningar via mailpå[lin03@academicwork.se](mailto:lin03@academicwork.se) under kontorstid.

START: Augusti

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid mellan Augusti-December

UPPSKATTAD ARBETSTID: Dagtid

PLATS: Örebro

Vår kund är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Företaget erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrusning, industriverktyg och monteringssystem.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024