OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor, ekonomi och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.
Vad söker vi?
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent med erfarenhet från leverantörsreskontra. Kunden är ett helägt dotterbolag till världens största tillverkare av klockor och man kommer arbeta på det nordiska huvudkontoret i centrala Stockholm.
Uppdraget är ett vikariat på 15 månader med start senast i mitten av februari.
?
Hur ser arbetsuppgifterna ut?
Tjänsten innebär bland annat avstämningar, periodisering av kostnader, löpande bokföring samt intern nettning av företagets IC-fakturor. Du kommer ansvara för hela flödet; från upplägg av nya leverantörer, kontoavstämningar och kontering till bokning av ankommande fakturor och betalningar. Du kommer arbeta löpande med att betala fakturor, skatter löner och reseräkningar samt bokföra löner och reseräkningar för de nordiska länderna
Du kommer arbeta primärt med leverantörsreskontran för den Svenska marknaden men fungera som backup för kollegan som arbetar med Norge, Danmark och Finland.
Vem är du?
Du är en positiv, självständig och initiativtagande person med hög arbetsmoral som alltid slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta administrativt, har god förmåga att prioritera, analysera och skapa ordning samt har en fallenhet för att arbeta med siffror. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Självklart har du hög servicekänsla och nära till skratt.
För att lyckas i rollen bör du ha goda redovisningskunskaper samt arbetat minst tre år med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel) samt meriterande om du behärskar SAP. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Gymnasieutbildning inom ekonomi är ett krav och eventuell påbyggnadsutbildning är meriterande.
Skicka in din ansökan snarast, intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Eriksson
Rakel Lilja
Vedrana Hubanic, Ansvarig Göteborg
031 - 320 33 01