OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plannja är ett av Europas ledande varumärken inom förädlade tunnplåtsprodukter för byggmarknaden
Med rötterna i Norden och hjärtat nära stålet, har Plannja förädlat produkter i tunnplåt ända sedan 1967. Vi designar, utvecklar och producerar tak, fasadelement och allsköns tillbehör som höjer värde och komfort på byggnader. Plannjas tak och hängrännor i stålplåt eller aluminium är gjorda för nordiska klimat, vilket betyder utomordentligt hög kvalitet i alla detaljer. Produkternas design och kulörer är nordisk och stilren med syfte att framhäva estetiken i fastigheter och byggnader.
Nu söker vi dig som kan ansvara för vår leverantörsfakturahantering och som har arbetat med löpande redovisning.
Du har hand om moderbolagets leverantörsreskontrafunktion såsom inscanning och verifiering av fakturor, betalning av desamma, matchning mot inköpsorder samt avstämmning av leverantörsreskontran.
I arbetet ingår också att ansvara för löpande redovisning, anläggningsregister,upprättande av månads- samt årsbokslut för Plannja Siba AB.
Du rapporterar till Plannjas ekonomichef och ingår i ett team om 4 personer.
Tjänstens placering är i Järnforsen och är ett vikariat för föräldraledighet under perioden 15 oktober 2015 och fram till årsskiftet 2016.
Vi tror att du har några års erfarenhet av förekommande arbetsuppgifter, gärna en ekonomutbildning eller motsvarande.
Du behärskar engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i excel,word och powerpoint.
Som person är du strukturerad, noggrann, flexibel och serviceinriktad.
Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Stämmer ovanstående in på dig och du vill veta mer om tjänsten, kontakta Plannjas ekonomichef Carl-Olof Lundgren, carl-olof.lundgren@plannja.se
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du till plannja.jobb.se