OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work söker en noggrann och serviceinriktad Leverantörsreskontrahandläggare för anställning hos Svenska Statoil AB.Beskrivning av verksamheten: Svenska Statoil AB ingår i Statoilhydrokoncernen och är ett av Sveriges ledande energibolag med fokus på klimatfrågan.Verksamheten i Sverige består bl.a. av försäljning och distribution av bensin, biogas, diesel, E85, flygbränsle och smörjolja till företag och privatpersoner.I den svenska verksamheten ingår cirka 400 servicestationer.Företagets värderingar är modig, öppen, engagerad och omtänksam, egenskaper som krävs för att utveckla och stärka Statoil nu och i framtiden.Om du kan identifiera dig med företagets värderingar kan du bli en framgångsrik medarbetare inom Statoil.För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se Arbetsuppgifter: Som Leverantörsreskontrahandläggare kommer du att ingå i teamet, Leverantörsreskontra, som i dagsläget består av sex personer.Som handläggare kommer du säkerställa att hanteringen av bolagets leverantörsfakturor är korrekta.Gruppen Leverantörsreskontra hanterar dagligen 300 - 500 leverantörsfakturor.I arbetsuppgifterna kommer du bl.a. arbeta med att; *Kontrollera och registrera leverantörsfakturor *Hantera påminnelser och kreditfakturor *Arbeta med utredningar *Svara på förfrågningar från interna avdelningar och leverantörer I rollen kommer du att ha mycket kontakt internt men även externt med olika leverantörer, det är därför av viktigt att du trivs med att ge god service. Statoil ser att du kommer in och ser långsiktigt på rollen men öppnar upp för utveckling inom företaget på längre sikt.Vi söker dig som: *Har gymnasieexamen med inriktning ekonomi alternativt kandidatexamen inom ekonomi *Har minst ett par års arbetslivserfarenhet.Har du erfarenhet från ekonomirelaterat arbete, främst från leverantörsreskontra, är det starkt meriterande *Har kunskap i Excel Det är meriterande om du har erfarenhet från SAP.I rollen som Leverantörsreskontrahandläggare är det viktigt att du är noggrann och ordningsam, du förväntas ta initiativ och komma med förslag till ändringar och förbättringar i arbetsprocessen.Vidare ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att reda ut problem som uppstått.Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans med andra och bidrar till en positiv stämning i gruppen!Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling