Leverantörsreskontraspecialist med SAP

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat i hela flödet inom leverantörsreskontran och i SAP? Vill du arbeta på ett internationellt bolag där du arbetar mycket med service? Då ska du fortsätta att läsa nedan.

Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som vill ha ett långt konsultuppdrag på flera år till ett internationellt bolag beläget i Kista. Du kommer att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen och tillhöra en grupp på 4 personer. Uppdraget är start omgående och det finns möjlighet till hybridarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer i denna roll säkerställa att leverantörsfakturor och reseutgifter bokförs i rätt tid och korrekt. Främsta uppgifterna kommer vara att se över supportteamet i Rumänien så att de skapar fakturorna rätt, även supportera dem när det behövs. Du kommer inte skapa några fakturor själv utan agera som en kontrollfunktion mot detta team.

Du kommer även arbeta med;
- Manuella Bankbetalningar
- Månadsavslut
- Avstämningar av reseutlägg
Du kommer även vara med att utveckla och förbättra nuvarande arbetssätt och delta i olika projekt på finansavdelningen.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom redovisning eller motsvarande. Du bör ha minst 3 års erfarenhet från leverantörsreskontran i ett internationellt bolag. Du bör ha arbetat i SAP och ha mycket goda kunskaper i Excel som pivot och vluckup. För att lyckas rollen bör du vara flytande i svenska och engelska.

Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden är du självgående, strukturerad och servcieinriktad. Du är noggrann och flexibel samt att du är ansvarstagande. Du är prestigelös och hjälpsam samtidigt som du sprider härlig energi omkring dig. Du har mycket kontakt med olika människor så ställer det krav på att du är kommunikativ och har lätt för att skapa ett förtroende.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-04-25
Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2024
  • Ansök senast: 25 april 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024