OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Arbetsförmedlingen arbetar dedikerat med att underlätta för arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra med hjälp av våra digitala tjänster.
Arbetsförmedlingen har inlett ett stort förnyelse- och moderniseringsarbete som pågår för fullt.
I arbetet ingår en omfattande digital transformation som är direkt avgörande för vår framgång. Arbetsförmedlingen behöver utveckla arbetet med leverantörer eftersom de står för en stor del av utförandet inom arbetsmarknadspolitiken. Detta innebär att ett betydande utvecklingsarbete kommer behöva genomföras kommande år. I denna spännande resa behöver vi nu ännu fler kompetenta kollegor.
Enhetens uppdrag
Enheten Leverantörsuppföljning ansvarar för att säkerställa att myndighetens kontroll och uppföljning av leverantörer bedrivs på ett kvalitativt och effektivt sätt. Vi säkerställer även att myndigheten får det vi anskaffat samt åtgärdar eventuella missförhållanden och bidrar till utveckling av leverantörernas verksamhet.
I detta ingår bland annat att ansvara för arbetssätt, process- och metodfrågor inom kvalitetsarbete, leverantörskontroll och leverantörsuppföljning. Enheten utgörs av en enhetschef, två sektionschefer och cirka 70 medarbetare fördelade på enhet och två sektioner.
Beskrivning av tjänsten
Att arbeta som leverantöruppföljare innebär att planera och genomföra uppföljning och kontroll av leverantörer utifrån ett proaktivt förhållningssätt. Genom ett affärsmässigt partnerskap med leverantörerna bidrar du till att säkerställa att myndighetens uppföljning och kontroll är träffsäker, ändamålsenlig och att vi får leverans utifrån avtalen.
Bland arbetsuppgifterna ingår att följa upp och granska avtal och leverantörernas efterlevnad av dessa. Du kommer även att genomföra dialoger, kvalitetsuppföljningar och vid behov upprätta åtgärdsplaner. Du arbetar med kompetensinsatser kring innehåll i avtal, arbetsprocesser samt sammanställer resultat av upphandlade insatser i samarbete med leverantören. Du kommer även att utreda inkomna klagomålsärenden och avvikelser. Arbetet sker både självständigt och i nära samverkan med regionerna samt kollegorna inom enheten. Att ha förmåga att initiera och bibehålla kontakter och nätverk, internt såväl som externt, är viktiga inslag i arbetet.
Ditt ansvars- och arbetsområde kommer i första hand att vara riktat mot leverantörerna som verkar i region Stockholm och Gotland. Resor i arbetet ingår då vissa delar av uppföljningen sker på plats hos leverantören.
Enheten är i ett intensivt utvecklingsarbete med att utveckla enhetliga arbetsprocesser med stöd av automatisering och digitalisering vilket ställer stora krav på anpassningsförmåga och förändringsvilja.
Grundläggande krav för tjänsten
- Akademisk examen motsvarande minst 180hp (120p) inom statsvetenskap, nationalekonomi, eller juridik alternativt inom annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
- Två års arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska, så väl i tal som skrift
- B-körkort
Meriterande
- Att kunna läsa och tolka avtal
Personliga egenskaper
På grund av arbetets karaktär behöver du kunna hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du behöver vara serviceinriktad och van att bygga och upprätthålla värdeskapande relationer. Vidare behöver du ha samarbetsförmåga, vara pedagogisk samt prestigelös med hög integritet. I arbetet behövs också en god analytisk och utredande förmåga.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
• Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
• Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
• Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Anställningen är på visstid fram till och med 2023-06-30. Placeringsort Globen/Stockholm.
Arbetsprov kan komma att ingå som en del i rekryteringsprocessen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-22. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.