OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Om verksamheten
Avdelningen Samordning och uppföljning ansvarar för det myndighetsövergripande arbetet vad gäller myndighetens erbjudanden och tjänster, arbetsmarknadspolitiska program, insatser och ansvarar för en sammanhållen uppföljning och kontroll av upphandlade arbetsförmedlingstjänster.
Vi söker nu en driven medarbetare till enheten Leverantörsuppföljning!
Hos oss kommer du ingå i en enhet med cirka 15 medarbetare som har bred erfarenhet av att arbeta med leverantörsuppföljning. Genom uppföljning av leverantörernas verksamhet och resultat säkerställer vi att vi får det vi köpt och att vi fångar upp och åtgärdar eventuella missförhållanden. Ditt uppdrag innebär att du ska planera och genomföra uppföljning utifrån ett proaktivt förhållningssätt och genom affärsmässiga partnerskap med leverantörerna bidra till att säkerställa att uppföljningen är träffsäker, ändamålsenlig och att vi får leverans utifrån avtalen. Du kommer vara en viktig länk mellan Arbetsförmedlingens regioner, avdelningar och fristående aktörer.
I din roll kommer du att utveckla metoder, verktyg och aktiviteter inom området. I uppdraget ingår även att initiera, planera, samordna och leda beslutade uppföljningar och granskningar. Du hanterar och utreder klagomål och andra avvikelser i nära samarbete med övriga funktioner inom myndigheten.
Personliga färdigheter
Arbetsförmedlingen är i början av en stor förändringsprocess vilket betyder att de direktiv du arbetar utifrån kan förändras snabbt. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya förutsättningar. Du har förmåga att se helheten, samtidigt som du kan göra djupdykningar i detaljfrågor. Du arbetar strukturerat och har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Samtidigt är du är en lagspelare som är bra på samarbete. Du har förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter av olika karaktär. Som person är du noggrann och uthållig och du har du har förmåga att prioritera. Du är van att bygga och upprätthålla värdeskapande relationer. Du är pedagogisk och kommunikativ. Du har en positiv inställning, är prestigelös med hög integritet och du delar givetvis Arbetsförmedlingens värdegrund.
Tjänsten bygger mycket på förmåga att skapa förtroende och tillit i relationer och därför kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Akademisk examen motsvarande minst 180hp (120p) inom antingen statsvetenskap, nationalekonomi eller juridik alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
- Erfarenhet av att utföra uppföljning, kontroll eller tillsyn av upphandlade verksamheter på nationell nivå
- Erfarenhet av kvalitet- och verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av att göra utredningar
- Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av intervjuer och dialog som verktyg kopplat till kontroll, uppföljning eller tillsyn
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
Övrigt
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort vid huvudkontoret i Solna/Stockholm eller eventuellt vid någon av övriga regionhuvudorter (Östersund, Örebro, Linköping, Göteborg och Malmö).
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2020. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver din kompetens och ditt intresse. Du kommer att få besvara ett antal urvalsfrågor. Tester och/eller arbetsprov kan komma att ingå som en del i processen.
Kontaktpersoner
Tomislavka Barisic
Enhetschef
0104875264
Seppo Rytkönen
Saco
010-486 91 32
Carin Carlberg Berglund
ST
010-4876223
Mikael Listh
Seko
010-486 65 64
Marianne Sellin
HR-partner
010-488 37 43
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.