Arbetsbeskrivning
ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT
På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
Om rollen
Den här tjänsten erbjuder en unik kombination av traditionellt lagerarbete och kundsupport. Initialt arbetar du med plock och pack samt truckkörning, men successivt tar du på dig mer administrativa och kundorienterade uppgifter, såsom att hantera kundärenden och rapportering.
Somcustomer serviceför DHLär du ansvarig för att hjälpa en specifik kund med frågor, problem och behov relaterade till företagets produkter eller tjänster. Du spelar en avgörande roll i att skapa en positiv kundupplevelse.
Kommunikation med kunder
Hantera inkommande samtal, e-post och chatt för att svara på kunders frågor och ge support.
Lyssna aktivt för att förstå kundens behov och ge relevant hjälp.
Problemlösning
Identifiera och lösa kundproblem snabbt och effektivt.
Eskalera mer komplexa ärenden till rätt avdelning vid behov.
Dokumentera och följa upp kundärenden för att säkerställa en lösning.
Kundbemötande
Upprätthålla en positiv och professionell attityd i alla kundinteraktioner.
Sträva efter att överträffa kundens förväntningar och bidra till hög kundnöjdhet.
Produkt- och tjänst kännedom
Ha god kunskap om företagets produkter och tjänster för att kunna ge korrekt och tydlig information.
Proaktivt arbete
Identifiera vanliga frågor och problem, och ge förslag på förbättringar för att förenkla kundens upplevelse.
Din förmåga att lyssna, analysera och lösa problem är avgörande för att lyckas i denna roll. Med rätt inställning och serviceanda kan du bidra till att stärka relationerna med företagets kunder.
Arbetsuppgifter
Plock och pack av varor, inklusive märkning och paketering.
Köra skjutstativtruck (truckkort är ett krav).
Daglig kontakt med DHL’s kund via telefon och mejl för att hantera beställningar och ge support.
Delta i kundmöten, både på plats och via Teams.
Ta fram och analysera KPI:er samt delta i veckomöten och månadsmöten.
Arbeta i DHL:s "Others"-team och stötta andra kunder när arbetsbelastningen tillåter.
Ansvara för att verksamheten fungerar effektivt och identifiera förbättringsområden.
Vi söker dig som
Har erfarenhet av lagerarbete och kan hantera fysisk belastning, inklusive tunga lyft.Är serviceinriktad och kan leverera en kundupplevelse i världsklass.Är van vid att arbeta med telefonkontakt och har flytande svenska i tal och skrift.
Har ett strukturerat arbetssätt och kan ta eget ansvar samtidigt som du är en lagspelare.Har erfarenhet av administrativa uppgifter, inklusive arbete med Office-paketet.Har goda kunskaper i engelska, då systemet och vissa arbetsuppgifter kräver det (meriterande).
Vi erbjuder
En dynamisk och utvecklande roll där du får möjlighet att växa inom både praktiska lageruppgifter och administrativa kundrelaterade arbetsuppgifter.Tjänsten är en visstidsanställning med möjlighet att övergå till en tillsvidareanställning.Chansen att arbeta hos ett av världens största och mest framstående logistikföretag, med särskilt fokus på att samarbeta nära med en av deras största kunder inom telekombranschen.
En arbetsmiljö som uppmuntrar eget ansvar, samarbete och hög kvalitet.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Job&Talent!
OM JOB&TALENT
Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
Artiklar i detta ämnet
- Vibrationer påverkar uppmärksamheten