LFV söker en Förvaltningsledare IT

LFV söker en Förvaltningsledare IT

Arbetsbeskrivning

LFVs tekniska avdelning, System och Utveckling (SoU), ansvarar för utveckling och förvaltning av LFVs samtliga system. Inom SoU är vi ca 150 medarbetare på flera olika verksamhetsorter. Enheten Förvaltning Administrativ IT ansvarar för förvaltning av LFVs administrativa system med tillhörande systemägarskap. I ansvarsområdet ingår bl.a system för ekonomi, HR, Dokument&Arkiv, intern- och externwebb, integrationsplattform m.fl.

Vi söker nu en Systemansvarig(motsvarande förvaltningsledare IT i PM3).

Vi söker dig som vill styra och leda it-delen av ett eller flera förvaltningsobjekt (systemområden) inom Administrativ IT samt har ett stort intresse för att hitta nya vägar framåt för att effektivisera verksamheten inom allt från arbetssätt till nyttjande av tekniken. I den här tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med hela LFV i olika grupperingar samt våra externa leverantörer då stor del av leveransen är outsourcad. 

Din roll
Som systemansvarig leder och ansvarar du för att säkerställa att IT-lösningar inom förvaltningsobjekten fungerar och är tillgängliga för verksamheten enligt överenskomna krav. Tillsammans med verksamhetens förvaltningsledare utformar du en gemensam förvaltningsplan och verkar för ett ändamålsenligt och effektivt IT-stöd. Du säkerställer att tekniska aktiviteter utförs på ett kvalitetssäkrat sätt i enlighet med gällande arbetssätt och att IT-lösningar är utformade och framtagna i enlighet med de riktlinjer som finns i LFVs ledningssystem för IT. Du säkrar verksamhetens krav på tillgänglighet, vidareutveckling, uppföljning, hantering av incidenter, ändringar och problem. Du är också ansvarig för relationen mellan verksamhet och IT inom dina systemområden.

Din profil
Du har:
- Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.  
- Flera års erfarenhet i en liknande roll, med fördel som förvaltningsledare eller som projektledare, inom IT  
- Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer  
- Erfarenhet av budgetering och uppföljning  
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du också har:
- Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/ processer baserade på ITIL/Pm3.
- Erfarenhet av kravformulering  i samband med upphandling
- Erfarenhet från chefs-/ledarbefattning

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personligaegenskaper. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och verkar för att för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Du har förmåga att förmedla dina och andras idéer om hur organisationen kan utvecklas. Rollen kräver en god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv.

Anställning och förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är i Norrköping.

Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.

LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor.

Fackliga kontakter
Berit Gustafsson, SACO 011-19 20 00
Per-Ola Kårbro, ST 011-19 20 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LUFTFARTSVERKET
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 16 augusti 2021

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024