OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV gör just nu en förändringsresa med ny teknik, nya förutsättningar och ett ökat ansvar. Organisationen växer och söker därför dig som vill vara med och forma framtidens flygtrafiktjänst. Hos LFV kan du vara med och bidra till smarta lösningar för morgondagens flyg.
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. LFVs flygledare leder dagligen cirka 2 000 flighter i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och fortsätter att driva digitaliseringen. Genom olika samarbeten är LFV med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 100 anställda och en omsättning på 3,3 miljarder kronor.
Avdelningen System och Utveckling (SoU) bedriver kommunikations-, navigations- och övervakningstjänster. Avdelningen ansvarar dessutom för LFVs administrativa informationsteknologi, utvecklingsverksamhet samt systemplanering och anskaffning. Avdelningen ansvarar även för LFVs tekniska utrustningar för flygtrafikledningstjänst, flygbriefingtjänst och flygvädertjänst. Totalt har SoU ca 160 anställda.
Din Roll
Som handläggare inom konfigurationshantering tillhör du ett team som huvudsakligen jobbar mot Luftfartsverkets flygtrafikledningssystem TopSky och dess kringsystem. Teamet består av 13 medarbetare med olika roller, ansvar och kompetens. Funktionen Konfigurationshantering servar till större delen sitt eget team men arbetar även mot andra team inom System och Utveckling.
Att arbeta inom konfigurationshantering av media och leverans hos LFV innebär att:
• Ha kontroll över konfigurationsobjekten i berörda system samt att hantera mjukvara och dokumentation för dessa konfigurationsobjekt.
• Skapa leveranspaket bestående av uppdaterad dokumentation och ny media med mjukvaran.
• Vara ett stöd till verksamheten i frågor gällande hantering av dokument, mjukvara och arkivering för konfigurationer/releaser.
• Medverka vid utformningen av konfigurationshanteringen av nya system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Ta fram och kvalitetssäkra installationsmedia för nya mjukvarureleaser.
• Leveransmottagning och leveranskontroll av mjukvara och dokumentation.
• Granskning och uppdatering av systemrelease-dokumentation.
• Utleverans av media och dokumentation till driftorganisation.
• Uppdatera och vidareutveckla rutiner, dokumentation och processer inom konfigurationshantering.
• Arkivering av dokumentation och media.
Din profil
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT exempelvis systemutveckling, systemvetare, support eller motsvarande kunskaper.
• Erfarenhet inom konfigurationshantering
• Erfarenhet av arbete med Linuxbaserade system
• Grundläggande kompetens inom shell script-programmering
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office paketet (Word, Excel och Windows)
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Git eller liknande versionshanteringssystem
• Dokumenthanteringssystem
• Arbete i internationella miljöer
Som person är du analytisk och har ett högt säkerhetsmedvetande. Du motiveras av problemlösning och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.
Anställning och Förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Malmö/Sturup.
Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med engagerade, lösningsorienterade och nytänkande kollegor.
Ansökan
LFV samarbetar med Skill i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Martina Arrelid, martina.arrelid@skill.se, 011-19 94 72.