OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragskontoret är LFVs projektkontor som ansvarar för genomförandet av samtliga projekt och vidarutecklingen av vår projektmetodik. Projekt som bedrivs innefattar utveckling, upphandling och installation av system och metoder kopplade till flygtrafikledningens infrastruktur samt LFVs administrativa system. LFV gör just nu en förändringsresa med ny teknik, nya förutsättningar och ett ökat ansvar vilket betyder att vi växer som organisation. Vi söker nu 5 projektledare som vill vara med på resan mot ett mer effektivt projektgenomförande inom LFV.
Din roll
Projektledare inom LFV driver flertalet komplexa program och projekt med tekniskt och ekonomiskt ansvar för genomförandet. Projekten är av olika karaktär, innehåll och omfattning där allt från förstudier till implementering ingår. Uppdragskontoret består idag av 15 projektledare och du rapporterar till projektchefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Projektplanering inklusive resursestimat, risk- och intressentanalys
- Säkerställa leverans av uppdragens nytta
- Upphandling av tekniskt avancerade system
- Ledning och styrning av tvärfunktionella team
- Implementering av förändring
Vår verksamhet är spridd på flertalet orter, exempelvis Arlanda, Sturup och Norrköping. Dina kontaktytor består av stora delar av organisationen samt externa leverantörer och kunder beroende på projekt. Detta medför att resor förekommer.
Din profil
Som Projektledare har du en relevant teknisk högskole-/universitetsutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom inom teknikområdet. Du har erfarenhet av leverans- och driftsättningsprojekt av avancerade system i en komplex teknisk miljö. Erfarenhet av att leda och styra tvärfunktionella tekniska team samt av upphandlings- och förändringsarbete förutsätts. Du bör vara obehindrad i det svenska språket samt ha god förmåga att uttrycka dig i det engelska språket i såväl tal som skrift.
Det anses meriterande om du har:
- Erfarenhet av utvecklingsprojekt
- Erfarenhet av arbetet inom reglerad verksamhet
- Erfarenhet av ledarskap och personalansvar
- Erfarenhet av LEAN och Agila arbetsmetoder
- Kunskaper från Radio och Kommunikation
Som person är du resultatinriktad, lyhörd och arbetar långsiktigt för att skapa goda relationer. Vidare bör du uppskatta att ha flertalet kontaktytor och att arbeta i en prestigelös miljö med bibehållen integritet. Du har god förmåga gällande att kommunicera med samtliga nivåer inom organisationen och övriga intressenter. Vi tror även att du har ett affärsmässigt tänkande och god ekonomisk förståelse. Vid tillsättning av denna tjänst kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning och förmåner
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med stationeringsort i Norrköping. Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju samt drogtest. För vissa tjänster inom LFV krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövningen kommer att föregå ett beslut om anställning. LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med lösningsfokuserade, engagerade och nytänkande kollegor.
Fackliga företrädare:
Per-Ola Kårbro, ST, 011-19 20 00
Christian Axelsson-Domfors, SACO, 011-19 20 00
Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2021!