OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flighter i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen inom flera olika områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 100 anställda och en omsättning på 3,3 miljarder kronor. LFV är certifierat enligt ISO9001 & 14001 samt uppfyller kraven för ISO27001 & 15489.Teamet SEA (Security and Administration) är den del av avdelningen En Route som finns på två platser i landet, Stockholm och Malmö. Avdelningen består av ett 20-tal medarbetare som hanterar bla administration, schemaläggning och säkerhetsfrågor. De här tjänsterna är placerade på Arlanda utanför Stockholm.
Just nu söker vi två drivna medarbetare med huvudet på skaft och fötterna på jorden. Är du vår nya spindel i nätet?
Din roll
Till vårt SEA team söker vi nu två nya medarbetarbetare som kan förstärka upp vårt viktiga och ansvarsfulla arbete med schemaläggning och administration som är en förutsättning för att vår operativa drift ska fungera. Arbetsuppgifterna går in i varandra och kan fördelas lite efter erfarenhet och intresse. Delar av uppgifterna och ansvarsområderna i dessa tjänster är helt nya. Det innebär att det finns stora möjligheter att vara med att påverka och utforma dessa tjänster.
Rollena kommer att innehålla följande moment:
Schemaläggning
I rollen som schemaläggare arbetar du tillsammans med andra schemaläggare på avdelningen samt ansvarig chef. Du ansvarar för planeringen av vår operativa personals schema. Den operativa personalen jobbar dygnet runt, veckans alla dagar, året runt. Schemaläggningen består av två delar den mer långsiktiga planeringen som sker utifrån prognoser av trafik, regler för bemanning och medarbetarenas önskemål och den mer kortsiktiga som sker när saker förändras med kort varsel såsom sjukskrivningar och andra oförutsedda händelser. När man arbetar med schemaläggning befinner man sig mitt i händelsernas centrum i vår dagliga drift och periodvis kan det bli riktigt mycket att göra.
Administration
En av uppgifterna innebär administration för utbildningsavdelningen (Training). Uppdraget på Traning innebär planering och uppföljning av flera samtidiga utbildningsaktiviteter med flera samarbets-och kontaktytor. Vår trainingavdelning ansvarar för all utbildning av operativ personal. Det innebär utbildning av nya flygledare men även vidareutbildning av operativ personal enligt transportstyrelsens gällande regelverk.
Rollen innebär också att man hanterar och deltar i ett antal förbättringsprojekt med syfte att optimera vår drift. Det kan vara allt från att finjustera administrativa rutiner till att hitta "best practice" för att hantera dessa i våra administrativa system. I rollen ingår att ge administrativ support till våra handläggare som utvecklar regelverk och handböcker som styr den operativa driften. Dokumenthantering och registrering är också arbetsuppgifter som ingår i det dagliga arbetet.
Kvalifikations- och utbildningskrav:
- Relevant utbildning och erfarenhet inom området administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser lämplig.
- Dokumenterad, flerårig erfarenhet av schemaläggning för skiftgående personal gärna i systemet Heroma.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
- Goda kunskaper i Word, Excel och Power Point.
- Meriterande för denna tjänst är tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av att arbeta med ledningsstöd.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du är en lugn och trygg person som trivs att arbeta i en verksamhet med hög förändringstakt. Du bör tycka om att samarbeta och att driva utvecklingen inom LFV framåt, där du ser dig själv som en självklar del i det gemensamma uppdraget. Du har god förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att ge verksamheten stöd med hög kvalitet. Som person är du nyfiken på att ta till dig nya kunskaper samt att du gärna delar med dig av din kompetens och erfarenhet. Vi ser som en självklarhet att du är en positiv och engagerad medarbetare. Du är flexibel, aktiv, initiativrik och villig att jobba för att utveckla och effektivisera verksamheten.
Då du har ett nära samarbete med personalen du planerar för och chefer ställer det stora krav på din samarbetsförmåga och att du trivs med att ha många saker på gång samtidigt. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Hela LFVs verksamhet präglas av säkerhet och vi har en ansvarsfull roll att fylla i vårt samhälle. Därför är vår operativa drift reglerad av diverse regelverk. Det är det viktigt att du som person är noggrann och van att följa regler och rutiner och det är meriterande om har erfarenhet av säkerhetskritisk verksamhet.
Inom LFV lever vi efter ledorden Lösningsorienterade, Engagerade och Nytänkande – attribut som även kännetecknar dig. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper förutom ovan beskrivna grundläggande kvalifikationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning Innan anställning genomför vi en
säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna
tjänst kräver svenskt medborgarskap.
LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat
sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med
lösningsorienterade, engagerade och nytänkande kollegor.