Arbetsbeskrivning
LG är ett globalt företag som säljer hemelektronik, nu söker vi en administratör till vårt Service team.
Om tjänsten
LG har ett stort nätverk av externa verkstäder i alla nordiska länder. Dessa verkstäder utför kontinuerligt reparationer av t.ex. TV-apparater, kylskåp, tvättmaskiner etc. på uppdrag av LG. I denna roll är de huvudsakliga arbetsuppgifterna att ansvara för validering och kontroll av dessa reparationer utifrån givna villkor. Huvudsakliga verktyg för validering är LG:s interna system samt Excel. I hanteringen ingår intern validering, support till verkstäder vid olika typer av rapporteringsproblem, kontroll och vid behov uppdatering av interna inställningar, avstämning av verkstäders fakturerade belopp kontra belopp godkända i interna system, genomgång av reparationer som fastnat i valideringen, daglig kommunikation med verkstäder via telefon och e-mail m.m
En annan del av rollen är sammanställning av s.k. GQI, ”Global Quality Index”. Genom GQI så sammanställer LG i norden våra kostnader relaterat till reparationer av TV och display produkter, en del av dessa kostnader ska sedan utifrån givna villkor föras över till LG:s huvudkontor i Korea. Även här är validering och uppföljning av vissa ärenden en del av arbetsuppgifterna.
I dessa arbetsuppgifter ställs det höga krav på noggrannhet samt ansvarstagande. Generell vana att arbeta i system, god vana i Excel samt siffersinne är viktigt för att lyckas i denna position.
Kompetens och kvalifikationer
Vi söker dig som:
· Har god vana i Excel (Vlookup/Letarad och pivotabeller)
· Är noggrann, strukturerad och tycker om att ta ansvar
· Kan uttrycka dig flytande i tal och skift på svenska och engelska
· Arbetar pro-aktivt och kan hantera deadlines
· Gillar att arbeta självständigt och alltid gör ditt yttersta för att uppnå bästa resultat
· Tidigare erfarenhet av order, admin eller support
· Kunskaper i finska är meriterande
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du tycker om att ta ansvar och har arbetat i en administrativ roll tidigare där arbetsverktyget varit Excel. God kommunikationsförmåga är av stor vikt då du dagligen har kontakt med LG:s servicenätverk samt dina kollegor på avdelningen. Du kommer att ha ett stort eget ansvar över dina uppgifter och vi ser därför att du arbetar proaktivt och effektivt. Att lägga upp ditt arbete strukturerat och noggrant faller sig naturligt för dig. Att arbeta mot deadlines och att möta dessa är en självklarhet och något du villigt tar ansvar för.
Tillträde: Omgående
Anställning: Provanställning 6 månader
Arbetstid: Heltid, Vardagar 08.30-17.30
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Tjänsten kommer att tillsättas omgående och intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att maila.