OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LG Electronics, dotterbolag till LG, grundades 1958 i Seoul.Idag är LG Electronics en av världens största leverantörer av IT-produkter, mobiltelefoner, hemelektronik och vitvaror med 82.000 anställda i 120 bolag världen över.LG Electronics är verksamma i Norden sedan 1999. Till vårt nordiska huvudkontor i Kista söker vi nu en 2 st Support Supervisors Nordic som med driv och engagemang vill vara med och utveckla LG Electronics Nordic AB. LG växer och nu behöver vi förstärka vår serviceavdelning med 2 st Support Supervisors med nordiskt ansvar.De två tjänsterna kompletterar varandra där den ena tjänsten har ett mer tekniskt kundtjänstfokus och den andra tjänsten har ett övergripande beställaransvar gentemot LGs externa kundtjänstleverantör. Support Supervisor - teknisk kundtjänst För den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av att jobba i en teknisk support och som har djup kunskap om och stort intresse för hemelektronik och telekom/IT.Din uppgift kommer i första hand att hantera komplexa frågor som vår first/second line support inte kan hantera.Det är viktigt att du tycker om att ge service och är flexibel, lyhörd, kundfokuserad och har ett stort teknikintresse.I tjänsten ingår dessutom en hel del rapportering och analys så en administrativ ådra och organisatorisk förmåga är en stor fördel. Support Supervisor - kundtjänstansvarig För den här tjänsten söker vi dig som har en längre erfarenhet av kundtjänst, gärna som teamleader/kundtjänstchef.Uppdraget kommer i första hand att bestå i att implementera LGs nya nordiska kundtjänst i samarbete med vår kundtjänstleverantör.Du kommer att ha beställaransvar och sköta kontakten med kundtjänstleverantörens kundansvariga när det gäller den löpande verksamheten och utveckling av rutiner och processer.Som person är du organiserad, effektiv och van att leda och utveckla olika typer av verksamhet. För båda tjänsterna gäller att man ska kunna hantera eskalerade kundförfrågningar från kundsupporten, utveckla rutiner kring supportfrågor, uppdatera support-manualen, utveckla och supportera rapporteringssystem och rapportera till/kommunicera med supporthuvudkontoret i Holland.