OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget
Vår kund i norra Stockholm söker efter en Demand planner som vill kliva in som konsult med möjlighet till övertagande hos kund.
Som demand planner arbetar du med att upprätthålla en jämn, förutsägbar och effektiv kedja som tillfredsställer kunders och företagets mål på leveranstider, leveransprecision, kapitalbindning och produktivitet. Du kommer framförallt att planera, frisläppa och följa upp kundorder samt produktionsplanera och prognosticera. I rollen ingår även inköp av färdiga produkter och transportbokningar för export.
Tjänsten innebär många kontaktytor där du kommunicerar med olika interna och externa kunder och leverantörer gällande prognoser, beställningar, leveransdatum med mera. Du är även projektmedlem där du representerar Demand Planning och lyfter frågor som rör Supply Chain Management. Du kommer att bidra till produktionens utveckling vad gäller säkerhet, kvalitet, effektivitet, flexibilitet, och leveranstid.
Arbetet ger stor möjlighet till frihet under ansvar där du själv planerar mycket av din dag, men då det är ett globalt företag är tidszoner och dagsavslut något att förhålla sig till.
En av våra utmaningar ligger i att kombinera långa ledtider på material med kortare leveranstider på produkter till kund. En annan utmaning är produktionens stora antal varianter av produkter och relativt korta livscykler.
Vem du är
För att trivas i rollen är du en metodisk och strukturerad analytiker, som ser möjligheter där andra ser problem. Du är nyfiken och har en vilja och ett driv att ständigt förbättra och förenkla arbetet. Rollen förutsätter även att du har en god samarbetsförmåga och är en utmärkt kommunikatör som behärskar engelska och svenska både muntligt och skriftligt.
Vi ser gärna att du har nedanstående kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom logistik, produktion, inköp eller motsvarande
- Erfarenhet av kundorderhantering, prognoshantering och produktionsplanering.
- Kunskaper i material- och produktionsstyrning samt förståelse för marknadens behov i form av leveranstider.
- Du har arbetat med ERP-system i liknande miljö, meriterande om du har erfarenhet från IFS samt kunskaper inom transportbokningsprogram
- Van att arbeta varierat och agera i tvärfunktionella processer, framförallt mot produktutveckling, marknad, order, inköp och produktion.
Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet till kund och uppdraget startar omgående. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!