Libera söker Shift Manager till Ingram Micro i Brunna!

Libera söker Shift Manager till Ingram Micro i Brunna!

Arbetsbeskrivning

Uppdraget

Vi på Libera söker för Ingram Micros räkning en Shift Manager för arbete kvällstid på deras toppmoderna logistikcenter i Brunna. Företaget expanderar i alla led och behöver därför stärka upp i sina chefsled. Vi söker nu dig som är en aktiv ledare som har erfarenhet av att leda ledare. I din bakgrund ser vi såklart gärna att du kommer från verksamheter inom lager- och logistik där du är van av att arbeta mål- och resultatorienterat samt gilla ett högt tempo.

Som Shift Manager hos Ingram Micro har du ansvaret att leda ditt skift mot uppsatta mål. En av de absolut viktigaste arbetsuppgifterna du har är att säkerställa att skiftet arbetar systematiskt med hållbarhet, hälsa, miljö och säkerhet. Vidare ansvarar du för att coacha dina medarbetare att nå sina mål och utvecklingsplaner samt att du coachar dina underställda chefer i ledarskap. Du kommer att leda förändringsarbete kopplat till Sitens övergripande plan samt säkerställa att rätt person är på rätt plats i ditt team.

Vidare så innefattar rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga arbetsuppgifter som:

Styra och leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet tillsammans med avdelningens Team Managers och övriga Shift Managers

Resultat- och budgetansvar

Genomföra och dokumentera 1:1 samtal

Arbeta för att skapa delaktighet för medarbetare och upprätta handlingsplaner när målavvikelser uppstår

Hålla dig uppdaterad kring lagar och regler samt informera medarbetare om förändringar

Ta beslut om avdelningens löpande verksamhet samt beslut gällande nödvändiga arbetsmiljöåtgärder och samverka med den lokala skyddsorganisationen



Vem du är

Vi ser att du är en aktiv och entusiasmerande ledare som tar initiativ, är ansvarsfull samt stödjer dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som person är du målinriktad. Du förstår vikten av uppsatta regler/rutiner och betydelsen av dessa för att uppnå en god kvalité samt nå enhetens samt dina uppsatta mål. Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av lager- och/eller logistik, mycket goda ledaregenskaper, en god kommunikationsförmåga samt har lätt att motivera dina medarbetare.

Du har sedan tidigare vana av att hantera en varierande arbetsbelastning som kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga inom stresshantering och möjlighet att kunna fatta lämpliga beslut och omprioriteringar allt efter deadlines.

Du som söker uppfyller följande kvalifikationer:

Tidigare erfarenhet som ledare inom lager- och logistik

Erfarenhet av att leda chefer och specialister.

Gymnasiekompetens, meriterande med någon eftergymnasial påbyggnad.

Minst två års erfarenhet av liknande uppgifter

Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel.

Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare.

Tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Libera
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024