OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Libera söker nu en system- och processutvecklare till Rexel och deras supply chain-organisation på distributionscentralen i Haninge.
Rexel är experter på modern teknik för smartare fastigheter och erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader. De hjälper sina kunder med den bästa lösningen i varje specifikt projekt med fokus på förnybar energi och lösningar som energieffektiviserar. Rexel finns i hela Sverige med flertal butiker över landet och huvudkontor i Älvsjö, Stockholm. De arbetar ständigt med att öka produktivitet och effektivitet inom lager och logistik och söker nu drivna och innovativa medarbetare för att vara med och utveckla verksamheten.
Uppdraget
I rollen som system- och processutvecklare kommer du att leda och delta i arbete att kontinuerligt utveckla processerna inom supply chain för att öka effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet för att nå uppsatta mål. Du kommer att stötta verksamheten med lokala projekt kring processer, arbetssätt, flöden, förbättringsarbete, avvikelsehantering samt rutiner och standarder.
Du ansvarar för att aktivt bidra till och driva aktiviteter så att Rexel Sverige AB och supply chain-organisationen har en kontinuerlig positiv utveckling av processer och system på kort och lång sikt. Tjänsten innebär huvudsakligt ansvar för att säkerställa korrekt uppsättning av verksamheten i lagerhanterings- och affärssystem samt vara en del att driva supply chain-interna utvecklingsprojekt tillsammans med övriga kollegor.
För att upprätthålla ovanstående ansvarsområden och mål innefattar rollen nedan uppgifter:
- Utföra dataanalyser och identifiera förbättringsområden
- Ta fram förslag på förbättrade processer och tillhörande systemstöd samt förankra planering och genomförbarhet
- Värdering av offerter från leverantörer tillsammans med verksamhetsansvariga inom supply chain och IT-organisationen
- Ha löpande dialog med kontrakterade underleverantörer för att skapa förståelse av åtgärder, mål och utvecklingsaktiviteter som de behöver delta i samt följa upp att detta når önskad effekt.
- Dokumentation av införda lösningar och förslag till förbättringar
Du rapporterar till Chef för Supply Chain System- och Processutveckling. Befattningen förväntas samarbeta och utveckla förbättrade samarbetsformer med övriga inom supply chain så som inköp, transport, produktionsledare, fackklubb och övrig administrativ personal. Du kommer även att samarbeta med Rexels IT-avdelning, systemleverantörer, försäljnings- och produktorganisationen.
Vem du är
Vi söker dig som är en analytisk person med genuint intresse för problemlösning och förbättringar. Du arbetar strukturerat och fokuserat och har en god förmåga att arbeta med komplexa frågor. Utöver detta kräver rollen att du är duktig på att bygga och upprätthålla relationer och samarbeta med andra genom god kommunikationsförmåga och förtroende. Vi ser även att du uppvisar passion och innovation samt målmedvetenhet. Du bör vara tålmodig, prestigelös och flexibel.
För att klara av rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av supply chain där du arbetat inom logistik, inköp eller transport med systemstöd, IT-lösningar och affärssystem. Du har god erfarenhet av utveckling och förändringsarbete och har gärna arbetat som projektledare. Utöver detta ser vi att du har följande kompetenser/erfarenheter:
- Erfarenhet av att initiera och implementera nya arbetssätt, rutiner och processer
- Eftergymnasial utbildning/examen med relevant inriktning inom supply chain eller systemvetenskap.
- Erfarenhet av samarbete och samverkan med underleverantörer
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan redan idag!