OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget
Vi på Libera söker för vår kund Ceva Logisticsräkning en Team Manager till deras logistikcenter i Brunna. Du kommer att jobba på deras kvällsskift och ävenhelgarbete kan förekomma enligt schema. Du rapporterar till Shift Manager.
Som Team Manager ansvarar du för en avdelning inom logistiken där du leder och fördelar arbetet för att se till att den dagliga driften flyter på. Du samarbetar löpande med andra Team Managers och planerar driften dagligen samt veckovis. Som Team Manager arbetar du tillsammans med avdelningens Shift Manager med att leda gruppen mot uppsatta mål för avdelningen utifrån företagets policys och strategier.
Förutom detta innebär rollen även nedan ansvarsområden:
Ansvara för den dagliga kommunikationen och informationen till medarbetare
Coachning av medarbetare för att nå mål och utvecklingsplaner, detta bland annat genom regelbundna feedbacksamtal
Arbetsmiljöansvar i form av att rapportera incidenter och informera om tillbud, olycksfall och arbetsskador samtmeddela händelser och allvarliga risker samt avvikelser till Shift Manager och andra ansvariga.
Ansvara för leveranskvalitet och resultat kopplat till avdelningens nyckeltal
Förmedla företagets strategier och bryta ned dessa till individuella mål
Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet
Tjänsten innebär även att du deltar i att leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning.
Vem du är
För att lyckas i rollen tror vi att du är en aktiv ledare, som tar initiativ, är ansvarsfull samt stödjer dina medarbetare i dagliga driften. Du ska vara ett gott exempel och föredöme när det kommer till medarbetarskap på plats och vi ser därför att du som person är rättvis, målinriktad och förstår vikten av uppsatta regler och rutiner för att kunna upprätthålla en mycket god kvalité samt nå uppsatta mål. Vi ser att du är en erfaren ledare med intresse för att utvecklas. Vidare är du positiv och sprider härlig energi omkring dig.
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av ledarskap och besitter mycket goda ledaregenskaper, har detta genomförts inom logistik är det starkt meriterande. Du har god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du harhög integritet i din yrkesroll och flexibilitet i att ta dig an de ärenden som kan uppstå.Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga att anpassa tempo och att hantera stress.
Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, du har god IT-vana och är trygg i att använda Excel som dagligt verktyg. Du behöver kommunicera väl på både svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande.
Detta är en konsultuppdrag via Libera där goda möjligheter finnstill anställning direkt hos kund.Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare.
Tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan!