OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kundens beräkning söker vi en licens- och avtalsansvarig för att kunna vidareutveckla SAM-funktionen hos organisationen. Syftet är att fortsätta uppbyggnaden av SAM-funktionen och kunna samla alla IT-avtal och få en samlad bild och kunna vara proaktiva med licensplaneringen. Avdelningen för IT-strategi och styrning har ett behov av en specialist inom licensering och avtalshantering som kan hjälpa Svenska kraftnät att få en helhetsbild över samtliga licensierade programvaror och samtliga IT-avtal. Hur de används, samt den totala kostnaden för licenser och IT-avtal. Konsulten ansvarar också för att vidareutveckla strukturer och processer för alla våra IT-avtal.
För att kunna klara av uppdraget behöver du därför erhålla:
Minst 3 år erfarenhet med att ha arbetat med eller mot några av de stora programvaruleverantörerna; Microsoft, Oracle och Adobe
Mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Minst 3 år arbetslivserfarenhet av inköpsrutiner/processer relaterade till SAM eller avtalshantering
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda projekt med goda referenser sedan tidigare
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av kommunikation och samarbete med interna och externa leverantörer
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av förvaltningsplan och budget
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av processutveckling eller förvaltningsledning
Högskole-/universitetsutbildad inom IT/120 p/180 p eller motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt som beställaren hos verksamheten bedömer relevant
Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenheter av elmarknaden samt arbete inom offentlig sektor. Även om du har tidigare erfarenheter av att arbete med IT-avtal, omförhandling och avveckling.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.