OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en fena inom offentlig upphandling? Vill du ha mycket kontakter i jobbet och är duktig på att fånga upp behov? Vi söker nu en licens- och avtalsexpert med inköpskompetens till Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen på Migrationsverket.
Du kommer att ingå i ett team som jobbar i gränslandet mellan inköp, IT och kärnverksamhet, som bidrar till vår förmåga att handla upp och leverera nytta med köpta tjänster. I den här rollen kommer du tydligt att se resultat av vad just du åstadkommit och ha många olika kontaktytor.
Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen, som har drygt 300 medarbetare ska skapa verksamhetsnytta genom verksamhetsutveckling och digitalisering. I din roll som expert har du en viktig roll i att samordna avdelningens arbete och att bidra till att vårt arbete håller en hög kvalitet.
Migrationsverket har verksamhet i hela landet. Din roll utgår från något av våra kontor. Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Hos oss gör du skillnad och bidrar till samhällsnyttan.
Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga arbetsområde är att tillsammans med resten av teamet säkerställa licensförsörjningen för såväl klient som servermiljöer samt stödja andra typer av inköp och avtal med dina upphandlings- och inköpskunskaper.
Handlägga avrop och avtalsskrivning från Kammarkollegiets olika ramavtal inom licensförsörjning
Upphandla egna ramavtal
Samarbeta internt för att utreda och klarlägga behov
Etablera samarbete med avdelningens viktigaste leverantörer
Ansvara för planering och budgetarbete för upphandlade produkter och tjänster
Avtalsadministration/-bevakning samt praktisk handläggning, säkerställa att avrop initieras i rätt tid
Du kommer delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetsprocesser/struktur och vara en viktig länk och samarbetspartner mellan vår verksamhet och upphandlings- och inköpsfunktionen. Arbetet innebär många kontakter både externt och internt. I arbetsuppgifterna ingår även viss omvärldsbevakning.
Kvalifikationer
Du är en god representant för Migrationsverket och för vår avdelning. Du har ett respektfullt och prestigelöst förhållningssätt och bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp mål och tidsramar. Du arbetar strukturerat och driver dina processer vidare. Du fokuserar på värde och nytta och utmanar gärna invanda arbetssätt och lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. Vidare arbetar du bra med andra människor där du relaterar dig till dem efter våra värdeord mod, empati och tydlighet.
Kvalifikationer
• Du har akademisk utbildning inom juridik, it eller motsvarande alternativt annan relevant utbildning i kombination med kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet
• Du har egen praktisk erfarenhet av inköpsarbete inom offentlig sektor (LOU)
• Du har egen praktisk erfarenhet av upphandling och avtalsförvaltning
• Erfarenhet av att driva kravarbete och uppföljning gentemot externa leverantörer
• Flerårig ekonomikompetens med god förståelse för hur upphandlade produkter och tjänster bokförs och följs upp
Meriter
• Du har erfarenhet av att analysera olika försörjningsalternativ
• Du har erfarenhet av inköpsarbete inom privat sektor
• Erfarenhet från andra roller inom IT och/eller inköp
• Goda kunskaper om grundläggande IT-komponenter för infrastruktur och applikation
• Erfarenhet av att hålla presentationer och att leda arbetsmöten
• Erfarenhet från arbete inom en större organisation eller myndighet
Ansökan
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetstider: Kontorsarbetstider
Individuell lönesättning.
Flexibel ort bland Migrationsverkets orter Stockholm, Norrköping, Göteborg, Umeå, eller Malmö. Flertalet medarbetare i teamet utgår från Norrköping, därför kan förtur komma att ges sökande som kan arbeta med Norrköping som placeringsort. Möjlighet till distansarbete finns enligt en hybridprincip.
Då tjänsten kommer bli placerad i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Inför anställning kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras
Om företaget
På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansökningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land fungerar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.
I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.
Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044