OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en ytterligare en inköpare till vårt koncerngemensamma inköpsteam som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som Licensinköpare på Iver:
Som inköpare av licenser blir du en viktig del inom Ivers koncerngemensamma inköpsorganisation som ansvarar för alla inköpsaktiviteter i Norden. Ditt uppdrag som inköpare innebär att du kommer att genomföra operationellt arbete inom främst licensinköp samt identifiera, utveckla och driva affärsmässighet, lönsamhet, riskminimering och övriga kommersiella aspekter av våra inköp inom primärt licenskategorin genom att:
Dina löpande arbetsuppgifter:
- Bedriva våra inköp i balans mellan kvalitet, leverans, kostnad och hållbarhet.
- Bidra till att utveckla och driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna av våra inköp.
- Bidra till avdelningens kunskap inom licensiering, licensregler och olika sorters avtal inom de större mjukvarutillverkarna så som exempelvis Microsoft, VMware, Veeam, Citrix och Adobe.
- Utföra inköp på ingångna leverantörsavtal i linje med önskad intention av avtalet.
- Åstadkomma och rapportera uppnådda besparingar enligt plan.
- Medverka till leverantörskvalificeringar på nya leverantörer och leverantörsutvärderingar på befintliga leverantörer.
- Bistå med att kategorisera och klassificera våra leverantörer.
- Bidra till, och främja, vidareutvecklingen av nuvarande eller nya processer och verktygstöd inom inköp.
- Fungera som en eskaleringspunkt för frågor som rör leverantörers kvalitet eller dess leverans till Iver.
Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet inom inköp eller liknande uppgifter där du framgångsrikt har förhandlat projekt och avtal samt arbetat med operationellt inköp. Du har erfarenhet från arbete med att köpa in och upphandla produkter inom IT, gärna inom programvarulicenser och molntjänster eller liknande.
Kunskaper för att lyckas i rollen:
- Minst 3 års erfarenhet av inköp.
- Erfarenhet av att köpa in och upphandla produkter inom programvarulicenser och IT infrastrukturområdet.
- Grundläggande kunskap och förståelse inom avtal och avtalsrätt.
- Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer kommunicera med både interna och externa parter.
Meriterande kunskaper:
- Arbetat med upphandling i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU).
- Erfarenheter om avtal inom Cloud/SaaS ser vi som mycket meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är noggrann, har helhetssyn, ansvarskännande och är bra på att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en god affärsmässighet och affärsmannaskap samt har en trygg personlighet med förmåga att vinna förtroende och att främja samarbete såväl internt som med våra leverantörer.
Då Iver är ett företag som utvecklas och växer snabbt på den nordiska marknaden är det viktigt att du är förändringsorienterad, flexibel och trivs i ett tillväxtbolag med fokus på innovation och framåtanda!
Placeringsort:
Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. Föredragen ort för tjänsten är Göteborg eller Alingsås, men vi är även öppna för andra orter.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2022-10-24. Du är välkommen att kontakta Jocke Segerlund (jocke.segerlund@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir