OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.
Vi söker nu en analytisk, resultat- och lösningsorienterad medarbetare till vårt härliga team på Supply chain. Kan det vara något för dig? Läs mer om tjänsten nedan
Om rollen
Som Dispocontroller kommer du att arbeta på Lidls Supplychainskontor på centrallagret i Halmstad. Supplychainskontoret har en central roll i att leverera våra produkter till butikerna i den södra regionen av Sverige, samt att se till att Lidls färskhetskoncept efterföljs.
Som en Dispocontroller hos oss på Lidl har du en viktig roll i verksamhetens varuflöde. Tjänsten innebär att du arbetar med optimering av varuförsörjning och varutillgänglighet till regionens 66 butiker. Du ansvarar för daglig analys av nyckeltal och beställningar samt anpassning av butiksbeställningar. Utöver det innebär arbetet framtagande av rapporter och handlingsförslag för att vidare optimera vårt varuflöde. I rollen ingår även analys och underhåll av beställsystemet Autodispo samt beställning av färskvaror till lagret. I rollen har du löpande kontakt med försäljning, lager samt externa leverantörer. I rollen som Dispocontroller förekommer även helgarbete.
Tjänsten ett sommarvikariat på heltid med start omgående t.o.m. slutet av augusti.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du som söker har avslutad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande alternativt att du just nu studerar inom något av dessa områden. Du har en bra analytisk förmåga, är resultat- och lösningsorienterad samt ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som gör att du trivs med varierande arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning och god prioriteringsförmåga. Du är en skicklig användare i Excel och har goda datorvanor. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera på tyska eftersom vi har många tyska leverantörer.
.
Vad vi erbjuder
Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling och erbjuder därför dig en mängd utbildningar. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.