OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Om tjänsten
TietoEvry är en nordisk aktör med fokus på att skapa digitala fördelar för samhället och företag. Idag består bolaget av över 20.000 medarbetare globalt och till kontoret i Karlstad söker vi nu en Life Cycle Manager till ett konsultuppdrag. TietoEVRY är ett stort företag och dina kontakter kommer finnas över hela Sverige, större delen av möten och kommunikation sker digitalt. Då de är ett litet team ser vi gärna att du till en början finns på plats på vårt fina kontor i Karlstad men över tid finns möjlighet att jobba också på distans efter samspel med de närmaste medarbetarna. Du blir en del av totalt 5 personer varav två arbetar heltid med LCM och
övriga hanterar lager, service och ärenden. De beskrivs som ett litet och prestigelöst gäng som hjälper varandra där behovet finns.
Uppdraget förväntas starta igång i början av augusti och kommer initialt sträcka sig till slutet av året. Du kommer för den här tjänsten att behöva uppvisa ett belastningsuppdrag från polisen, beställ gärna det i samband med att du skickar in din ansökan.
Du erbjuds
* En anställning hos oss med schyssta villkor redan från start som konsult
* En möjlighet att få bli en del av TietoEVRY och utveckla dina kunskaper
Arbetsuppgifter
Som Life Cycle Manager på TietoEVRY kommer du vara länken mellan kund, partners och organisationen för livscykelhanteringen. Du ansvarar primärt för logistik, för-konfiguration, märkning, emballagefri leverans och uppställning av nya arbetsplatser inklusive retur, återtag och återbruk. Det krävs projektledning och många kontakter, både internt och med kund.
Teamet i Karlstad arbetar uteslutande med leveranser av mobiltelefoni och tablets. Det finns ett mindre eget lager på plats som hanterar en hel del av våra leveranser. En vanlig dag innehåller hantering av ordrar, kontakt och möten med kund kring planering av utbyten, avstämningar internt med finanspartners eller leverantörer.
Några av dina arbetsuppgifter kommer innefatta:
- Hantering av inköp med samarbete med product advisor(s)
- Projektledning av utrullningar, returer och utbyten.
- Ha dialog med tillverkare och distributörer och följa upp leveranser och uppdatera ETA.
- Kontroll av lagersaldon så vi säkerställer SLA:er.
- Övervakning av ”walk away” för Sverige
- Besvara mail och telefon via mail och ITSM-verktyg.
- Säkerställa att kundfakturor går ut.
- Möten både med kund, internt och med partners.
Din profil
* Du som söker ska ha kunskap om Office programmen (Word och Excel)
* Du har tidigare arbetat i en roll med stort fokus på kund – och partnerkontakt. Du har erfarenhet av projektledning.
* Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du arbetat med inköp av IT-utrustning från distributörer.
Vem är du som person? Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig!
Övrigt
* Start: Början av augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och TietoEVRYs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se