OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Life of Svea AB söker nu en Digital Campaign Manager som är en viktig del i ett team som skapar Sveriges starkaste digitala erbjudande för målgruppen kvinnor 18-45 år. Hos oss får du arbeta på en modern arbetsplats i trevliga lokaler i centrala Stockholm. I vår produktportfölj finns kända varumärken som bl.a Nyheter24.se, Modette.se, Familjeliv.se och Blogg.se.
Vad vi söker
Vi söker en vass Digital Campaign Manager vars huvudsakliga arbetsuppgifter är att säkerställa leveransen av digitala kampanjer samt löpande planering och optimering av kampanjer. Du ger förslag till förbättringar under hela kampanjperioden. Du ger värdefulla insikter till säljteamet, affärschefer och samarbetspartners. Du levererar slutrapporter till säljare och kund som innehåller analys av kampanjen, förbättringsförslag och reflektioner utifrån uppsatta mål. Du verkar för att upprätthålla goda relationer med våra kunder och mediebyråer samt och medverkar på säljmöten som leveransspecialist.
Din profil
Du kan jobba både självständigt och i grupp. Är noggrann och strukturerad och kan lösa utmaningar med din analytiska förmåga. Du är ansvarsfull och är prestigelös med fokus på resultat. Du drivs av nyfikenhet, att utvecklas och att söka nya möjligheter. En stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Att jobba i olika system, följa upp siffror och skapa rapporter är självklart i din värld.
Personliga egenskaper
Analytisk
Noggrann
Lösning- och resultatorienterad
Ha lätt för att lära sig olika system
Duktig på att jobba självständigt och i grupp
Servicekänsla
Bra på att kommunicera verbalt och i skrift på både svenska och engelska
Initiativrik och förmåga att se möjligheter
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Digital Campaign Manager ser vi att du har tidigare kunskap inom digital annonsering och förståelse för hur varumärken kommunicerar i digitala medier. Vi tror att du har minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst.
Kunskapskrav
Arbete med att leda och ansvara för kundleveranser
Förståelse för annonsteknik/HTML/script eller intresse att lära sig
Erfarenhet av annonsplattformar och rapportverktyg är meriterande
Erfarenhet av Google Ad Manager 360 är meriterande
Erfarenhet av en liknande tjänst är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i centrala Stockholm. Låter detta intressant?