OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För oss på MatHem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar - matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt.
Varför ska du jobba hos oss?
MatHem är idag Sveriges största matbutik med lösplockade varor på nätet och vi fortsätter att växa. Hos oss får du jobba i en dynamisk och social miljö med möjlighet att utvecklas och växa. Vi är en arbetsplats med stor mångfald och vi satsar helhjärtat på miljö- och hållbarhetsfrågor. Visste du till exempel att 24 procent av all mat vi säljer är ekologisk?
Vad kommer du att få göra?
Mathem lanserar ett nytt affärsområde där vi ska leverera livsmedel från en Light store i centrala Stockholm till kunder med snabba leveranser. Just nu söker vi en driven medarbetare som i rollen som Light store Manager vill vara med i det operationella utvecklandet av den nya tjänsten.
I rollen som Light store Manager har du det dagliga ansvaret över produktionen på lagret samt distributionen ut till kund. Det innebär ett ansvar från det att en order har kommit in tills det att den levererats ut till kund. Momenten som omfattas är bl.a. bemanningsplanering, lagerplanering och kvalitétssäkring.
Du kommer t.ex. ha ansvar för:
Uppbyggnad av en operativ organisation inklusive rekrytering och ledning av produktions- & distributionspersonal om ca 30 personer. Behovsanalys och bemanningsplanering av produktions- & distributionspersonal
- Säkerställande av daglig drift.
- Operationellt ansvar för kvalitét och effektivitet i produktion och distribution.
- Operationellt ansvar för förbättrandet av processer och rutiner.
- Följa upp måltal, analysera produktionens och distributionens olika kostnader, samt implementera förbättringsinitiativ.
- Ha kontakt med externa parter såsom fordons- och systemleverantörer, indirekta inköp, etc.
Vad krävs för rollen?
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du:
- Har tidigare ledarerfarenheter
- Erfarenhet av lagerarbete
- Har god vana av diverse IT-system
- Är flytande i svenska och har grundläggande kunskaper i engelska
Personliga egenskaper:
- Brinner för att leda och motivera personal
- Är en doer och inte är rädd för att hugga i där det behövs
- Strukturerad, noggrann, planerar ditt arbete
- Vill vara med och förbättra verksamheten
Ytterligare personlighetsdrag:
Som person är du positiv, driven och har en entreprenöranda. Du motiveras av att vara med och driva igång ett nytt affärsområde, där du har stor möjlighet att vara med och påverka. Du är lösningsorienterad och letar förbättringspotential ur både ett effektivitets- och ett kundorienterat perspektiv. Vidare är du flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och lägger stor vikt vid noggrannhet i ditt arbete. Vi ser även att du ska ha en god samarbetsförmåga samt är prestigelös och redo att hugga in där det behövs för att få verksamheten att fungera.
Övrig information
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Tillträde: Januari 2021
Vi behandlar ansökningar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vänta därför inte med att söka!
Varmt välkommen med din ansökan!