OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Aditro Logistics Staffing hjälper logistik- och industriföretag att optimera sina verksamheter och därmed minska personalkostnaderna. Vi planerar, levererar och handlar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom uthyrning, entreprenad, rekrytering och konsulterande tjänster. Tjänsterna finns såväl internt i Aditro Logistics egen lagerverksamhet liksom externt hos kund.
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket bland annat innebär att samtliga av våra anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Läs gärna mer om oss på www.aditrologistics.se.
Vad vi erbjuder dig
Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda och du kommer att möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta administrativt inom lager- och logistik på ett stort och internationellt företag i Nässjö. En av arbetsuppgifterna kommer vara enklare former av transportplanering med täta kund- och samarbetspartnersdialoger och bokning av transporter m.m. Fördelaktigt är om du är intresserad av logistik och har erfarenhet från lagermiljöer sedan tidigare för ökad förståelse.
Rollen är till största del en administrativ tjänst där du ansvarar för flera administrativa uppgifter inom transport och logistik. Rollen är delvis en "allt-i-allo" och du ska vara beredd på att hjälpa till och bidra med administrativ förstärkning hos dina kollegor. Vid lågsäsong kommer vissa av dina administrativa arbetsuppgifter att minska och du planeras då kunna bidra ute i produktion.
Arbetstempot är i perioder ganska högt och du bör klara av att hålla många bollar i luften samtidigt.
Större delen av ditt arbete sker på kontor. Du kommer arbeta i olika system och bör därför ha god IT- och systemkännedom.
Du ska kunna tala flytande svenska. Även engelska i tal och skrift ses meriterande.
Arbetet är förlagt på heltid. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag. För rätt person finns goda möjligheter till en långsiktig anställning med utvecklingsmöjligheter.
Din profil
Vi tror att du som söker jobbet är en ordningssam och strukturerad person med glimten i ögat. Du är kommunikativ och har en god förmåga att kunna bemöta olika typer av människor på ett professionellt men samtidigt personligt sätt. Du trivs i miljöer där du utmanas i att behöva göra prioriteringar, ta snabba beslut och vara lösningsorienterad. Du har inga problem med att arbeta med flera saker samtidigt och kan tack vare din ordningssamhet hålla reda på vad du gör och slutföra uppgiften inom utsatta ramar.
Vi tror dessutom att du är en administrativt lagd person som trivs i en kontorsmiljö och att arbeta mycket med mejl, telefon och i olika datasystem. Har du erfarenhet av administration sedan tidigare ses det meriterande. Lagererfarenhet och truckkort är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningen förväntas börja inom snar tid och därför kommer urval och intervjuer ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum passerat.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.
Vi tar helst emot ansökningar via denna annons. Vid frågor, kontakta oss via mejl.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Edenholm
Miad Hassoun
Nicole Eriksson
Jonas Edenholm
072-7274404
Ayhan Turan
Per Borgegård
Daniel Berglind
Moa Sarstedt
Jonas Edenholm
Hanna Borgelsson