Likviditetsplanerare till internationellt bolag

Likviditetsplanerare till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning efter en engagerad Likviditetsplanerare. I rollen som Likviditetsplanerare kommer du att spela en central roll i att stödja företagets finansiella funktioner, med fokus på valutakursrådgivning, valutaredovisning, likviditetshantering och valutatransaktioner. Som Likviditetsplanerare kommer du att vara en del av ett framstående globalt företag med möjlighet att påverka och bidra till framgång. Treasury-avdelningen är en central funktion hos vår kund som stödjer hela teamet. Som en del av Treasury-avdelningen kommer du också att få en god övergripande förståelse för olika ekonomiska ämnen samt möjlighet att fördjupa dig inom olika områden. Teamet består av 5 anställda och vi söker nu en likviditetsplanerare för att utöka teamet.

I din roll som likviditetsplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära
• Samla in och analysera driftskassaflödesdata från olika affärsenheter.
• Förbättra likviditetsprognoser och kassaflödesplaner.
• Presentera regelbundet kassaflödesprognoser och faktiska utfall för ledningen.
• Utveckla och förbättra processer och system relaterade till likviditetsplanering.
• Samarbeta nära med andra finansiella och kommersiella funktioner inom organisationen.

Tjänsten som likviditetsplanerare är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget är hos vår kund i Finspång. Efter du har genomgått din introduktion och upplärning finns det möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan men kunden ser att du mestadels av din tid ska vara på kontoret i Finspång.

Vi söker dig som har
• 1-2 års erfarenhet inom affärsstyrning, företagsadministration, redovisning eller liknande.
• En kandidatexamen inom företagsadministration eller liknande kommersiell utbildning.
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i Excel.
• Stark analytisk förmåga och goda ledarskapsfärdigheter.
• Du är strukturerad, kommunikativ och en lagspelare.
• Meriterande: Erfarenhet av SAP eller liknande finansiella system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amanda Pettersson via Adecco´s växel 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024