OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Godtlevertgruppen AS och Linas Matkasse Group AB växer och nu vill vi förstärka vårt marknadsteam. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå av att maximera konverteringsgraden för samtliga varumärken, planera och genomföra A/B-tester i syfte att löpande förbättra resultatet. Du kommer att få kvalitetssäkra samtliga flöden på våra sajter samt leda den kommersiella kravställningen för ökad konvertering mot övriga avdelningar såsom Creative/ Tech/ Product Marketing. Det här är en fantastisk möjlighet att få jobba i en dynamisk miljö där det råder högt i tak och korta beslutsvägar i en bransch under ständig utveckling. Resor till andra nordiska länder förekommer.
Dina framtida arbets- och ansvarsområden kommer att vara följande:
• Tjänstens huvudansvar är att förbättra konverteringsgrad, tillväxt och engagemang på våra samtliga sajter
• Ansvara för att mäta och analysera kundernas beteende samt löpande genomföra tester i syfte att maximera omsättningen
• Arbeta tätt med både produktägare och marknadsavdelningen i syfte att förbättra den digitala kundupplevelsen
• Säkerställa att beslut om sajternas utveckling sker baserade på analytiska och datadrivna beslut
• Bidra med insikter till marknadsavdelningen i syfte att skapa mer effektiva erbjudanden
• Rollen är hands-on och du ansvarar själv för att genomföra löpande Tester
• I rollen ingår även webredaktörsuppgifter/publicering för att säkerställa att best practice följs
Önskade kvalifikationer:
• Erfarenhet av att arbeta med konverteringsoptimering
• Erfarenhet av e-handel och abonnemangstjänster
• Relevant utbildning
• 3–5 års erfarenhet med dokumenterat uppnådda resultat inom konverteringsoptimering och A/B-tester
• Mycket god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
• Goda räknekunskaper och en bevisad analytisk och datadriven inställning till beslut
Vi söker dig som har följande egenskaper:
• Analytisk och datadriven
• Självgående och ansvarstagande
• Positiv, inspirerande och engagerad
• Tycker om att testa nya saker
• Gillar att ha många bollar i luften
• Strukturerad och målinriktad
Rollen innebär i korthet:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Spånga med start så snart som möjligt.
Intresserad av tjänsten?
Vill du vara med och bygga riktigt välfungerande och högt konverterande sajter
Bidra till tillväxt för företaget
Uppnå mål och KPI: er
Viljan att testa, förändra och förbättra kampanjflöden och signups
Skapa lojala och långsiktiga kundrelationer
Vara med och skapa en ”best in Class” miljö
Skicka då in din ansökan via länken nedan innan sista ansökningsdatum 2021-01-20.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi tar inte emot några ansökningar via mejl. Har du däremot några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Nordic Acquisition Manager, karl.nielsen@linasmatkasse.se
GodtlevertGruppen AS och Linas Matkasse Group är Nordens största leverantörer av matkassar och består av Godtlevert, Adams Matkasse och Linas Matkasse. Vårt mål är att göra vardagen enklare genom att hjälpa våra kunder med matinköp och middagsplanering. Vi arbetar med många fantastiska nordiska småleverantörer, och tack vare det direkta samarbetet med dem kan vi erbjuda ett bra och enkelt sätt att få middag på bordet i en hektisk vardag. Vår unika affärsmodell och smarta planeringsteknik innebär att vi kan leverera middagar till över 40 000 familjer per vecka.
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Kolström