OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 500 miljoner Euro år 2012, i Sverige omsätter företaget 700 miljoner SEK och har 215 personer anställda. Lindorff ägs till hälften av Altor (Altor Fund 2003 och Altor Fund ??) och till hälften av Investor AB.
Lindorff i Göteborg, beläget i nybyggda lokaler i Gårda är nu inne i en spännande, expansiv fas och söker ett flertal engagerade specialister och chefer med olika bakgrund och kompetens. Vill du vara med att utveckla Sveriges mest lönsamma inkassobolag till att bli ännu bättre?
Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.
Till sin verksamhet i Göteborg söker Lindorff en Business Process Manager.
Som Business Process Manager är du en del av det team som arbetar med business intelligence och processutveckling på Lindorff. Din uppgift är att säkerställa att Lindorffs processer, metoder och system är optimerade för Lindorffs och Lindorffs kunders räkning. Du verkar för ständig förbättring av inkassoprocessen och utmanar befintliga arbetssätt genom kvalitativa analyser. Vidare är du kravställare mot interna och externa leverantörer och agerar koordinator i stora förändringar/processer.
Vem är du?
Du är en strukturerad och handlingskraftig koordinator med en processinriktad profil. Du är analytisk till sinnet, är en god kommunikatör och har ett övertygande sätt.
Du har mångårig erfarenhet från inkassobranschen och en mycket god förståelse för hur alla delar i inkassoprocessen fungerar. Högskoleexamen inom relevant område är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi välkomnar dig till en attraktiv arbetsgivare belägen i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg. Förutom härliga kollegor och ett varmt företagsklimat erbjuder Lindorff bra förmåner och goda arbetsvillkor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Kontaktperson
Lindorff samarbetar med Experis i denna rekrytering och ansvarig rekryteringskonsult är Camilla Rippe. Vid frågor är du varmt välkommen att ringa 031-617267 eller maila camilla.rippe@se.experis.com. Intervjuer sker löpande vänligen ansök så snart som möjligt dock senast 18 augusti 2013 via ansökningslänken nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20