Lindorff söker en Project Manager

Arbetsbeskrivning

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 500 miljoner Euro år 2012, i Sverige omsätter företaget 700 miljoner SEK och har 215 personer anställda. Lindorff ägs till hälften av Altor (Altor Fund 2003 och Altor Fund ??) och till hälften av Investor AB.

Lindorff i Göteborg, beläget i nybyggda lokaler i Gårda är nu inne i en spännande, expansiv fas och söker ett flertal engagerade specialister och chefer med olika bakgrund och kompetens. Vill du vara med att utveckla Sveriges mest lönsamma inkassobolag till att bli ännu bättre?

Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Som Project Manager är du en del av det team som arbetar med business intelligence och processutveckling på Lindorff och du ansvarar för att driva olika typer av interna och externa projekt. Det kan exempelvis handla om implementationer av större kunder, förändringar i avtal, implementation av portföljer eller andra typer av förändringsprojekt. Det är din uppgift att se till att alla projekt, såväl interna som externa håller högsta kvalitet samt håller uppsatta budget- och tidsramar.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Hålla i uppstartsmöten med kund
- Hålla kunder och den interna organisationen uppdaterade kring pågående implementeringsprojekt
- Leda projektdeltagare internt
- Löpande rapportera status på projektportföljen och respektive projekt (tid, kost, kvalitet etc.)
- Överlämna avslutade projekt till övriga verksamheten i väldokumenterat skick
- Säkerställa att relevant information dokumenteras i CRM-system
- Arbeta fram en projektstruktur och rutiner kring implementeringar av kunder och fordringsportföljer och underhålla dessa, samt säkra att deltagare och övriga intressenter är up to date.
- Samordna kravställning och testning av Insyn samt eventuellt andra system

Vem är du?
Du har dokumenterad erfarenhet från teknisk projektledning. Du har god teknisk förståelse gällande integrationsproblematik och är van att strukturera och prioritera projekt. Vidare har du ett stort kundfokus och är van att samverka både internt och externt. Har du erfarenhet av inkasso/bank/finans värderas det högt.

Högskoleexamen inom relevant område är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi välkomnar dig till en attraktiv arbetsgivare belägen i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg. Förutom härliga kollegor och ett varmt företagsklimat erbjuder Lindorff bra förmåner och goda arbetsvillkor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Kontaktperson
Lindorff samarbetar med Experis i denna rekrytering och ansvarig rekryteringskonsult är Camilla Rippe. Vid frågor är du varmt välkommen att ringa 031-617267 eller maila camilla.rippe@se.experis.com. Intervjuer sker löpande vänligen ansök så snart som möjligt dock senast 18 augusti 2013 via ansökningslänken nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 juni 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


SOA-Utvecklare till CGI

29 maj 2013

Senior SAP BI konsult

11 juli 2013

IT Business Analyst

12 juli 2013