OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad inom logistik och transport? Har du ledarerfarenhet? Är du dessutom resultatorienterad, initiativtagande och full av driv och engagemang? Då är det dig vi letar efter! Just nu söker vi en Linjechef för uppdrag till vår välkända logistikkund i Örebro! Uppdraget är på heltid och förväntad start är omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Linjechef kommer du ansvara för all logistik inom terminalhantering såsom ankommande och avgående flöde samt säkerställa att företagets processer och rutiner efterlevs. I rollen kommer du även ansvara för och leda ett team på ca 35–40 medarbetare samt ingå i nära samarbete med interna och externa aktörer såsom övriga linjechefer och lokala åkerier.
Uppdraget är på heltid och arbetstiden är förlagd till eftermiddag- och kvällstid.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera, leda och följa upp den dagliga operativa verksamheten inom din avdelning
• Leda och fördela arbetet i en operativ miljö
• Ansvara för att funktionen når uppsatta mål för service, processefterlevnad, kostnader och produktivitet
• Ansvara för måluppföljning, arbetsprocessuppföljning samt löpande rapportering
• Ansvara för schemaläggning, rekrytering, personalfrågor samt personlig utveckling för individ och grupp
• Informations- och arbetsmiljöansvar.
• Självständigt analysera ekonomi, processefterlevnad samt serviceutfall
• Ansvara som samordnare/administratör av lokala projekt
• Verka för att personalen är delaktig, engagerad och har rätt utbildning
• Ingå i den lokala ledningsgruppen
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Linjechef söker vi dig med:
• Utbildning, som lägst på gymnasienivå, men gärna högre utbildning, helst med inriktning mot logistik eller motsvarande
• Tidigare ledarerfarenhet minst 3-5år
• Truckkort A och B
Meriterande för tjänsten är
• Utbildning inom logistik och transport på högskole- eller universitetsnivå
Som person har du goda kommunikationsförmågor i både tal och skift, på svenska såväl som engelska. Du har förmågan att prioritera och slutföra dina arbetsuppgifter samt anpassar dig lätt till olika situationer som kan uppstå. Du prioriterar och värdesätter att ge god service, leverera goda resultat och att ha ordning och reda omkring dig. Du trivs och motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du visar högt engagemang och har hög social kompetens. För att lyckas i rollen krävs även att du har en god självinsikt och mod att fatta snabba beslut.
Som ledare motiveras du av att utveckla dina medarbetare och underleverantörer och du har även god vana av att leda team mot gemensamma mål. Du är relationsskapande, skapar delaktighet, engagemang och motivation hos dina medarbetare och du bidrar ständigt med idéer och perspektiv som kan leda till förbättring och utveckling.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02