OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Linklaters lämnar juridiska råd till världens ledande företag, finansiella institutioner och organisationer. Med 30 kontor i alla stora affärs- och finanscentra levererar Linklaters en unik service till klienter i hela världen. Linklaters är den enda ledande globala Magic Circle advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. På kontoret lär du känna alla medarbetare med det mindre kontorets personlighet samtidigt som du ingår i ett större internationellt sammanhang där du får ta del av stödfunktioner och internationella processer. Läs mer om Linklaters på www.linklaters.com.
Arbetsbeskrivning
Rollen som marknadsassistent är av bred, administrativ karaktär. Du kommer att arbeta med vår utbildning gentemot såväl våra klienter som medarbetare samt i vårt arbete med employer branding. Arbetsuppgifterna innefattar t.ex. att administrera våra webbinarium genom att skapa inbjudningar, sätta upp virtuella möten, hantera registrering och uppföljning. Du kommer även arbeta med våra sociala medier genom att ta pro-aktivt ta initiativ till innehåll samt ta fram, redigera och lägga upp inlägg etc. I rollen ingår även att hantera statistik gällande våra webbinarium och sociala medier.
Arbetet är på heltid med start omgående. Tjänsten är tillsvidare med sex månader provanställning. Du rapporterar till vår Knowledge & Learning manager.
Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att ge högklassig service och vill arbeta på en ledande internationell advokatbyrå. Du har en gymnasial utbildning, det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet, föredragsvis inom service. Du ska behärska engelska mycket väl i tal och skrift liksom ha en god vana i Officepaketet. Det är även meriterande om du har ett personligt intresse för sociala medier.
Som person är du professionell i ditt bemötande och att ge förstklassig service är en självklarhet för dig. Du arbetar självgående, men också som ett team tillsammans med dina kollegor. Du är noggrann, kreativ, ordningsam och är en god kommunikatör. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och ser till att arbetet sker på ett smidigt och snabbt sätt.
I rollen har du flertalet kontaktytor vilket förutsätter att du är trygg i din sociala och kommunikativa förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och driva på ditt arbete och resultat.
Vårt erbjudande
Din arbetsplats kommer vara belägen i ljusa lokaler i centrala Stockholm där det råder en familjär stämning. Du erbjuds en mycket intressant tjänst på en global advokatbyrå med stora möjligheter till personlig utveckling.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eleonore Häger, HR Manager via eleonore.hager@linklaters.com eller 08-665 66 07. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Öppen för alla
Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.