OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Linklaters lämnar juridiska råd till världens ledande företag, finansiella institutioner och organisationer. Med 30 kontor i alla stora affärs- och finanscentra levererar Linklaters en unik service till klienter i hela världen. Linklaters är den enda ledande globala advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. Läs mer om oss på www.linklaters.com.
Vårt erbjudande
Din arbetsplats kommer vara i nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm där det råder en familjär stämning. Du erbjuds en mycket intressant tjänst med bra förmåner och varierande arbetsuppgifter på en global advokatbyrå.
Arbetsbeskrivning
Som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt mot företagets klienter samt intern personal. Du har ett brett ansvar där det ingår arbete i konferensavdelningen, receptionen samt telefonväxeln. I rollen ingår även en del administrativa uppgifter såsom fakturahantering, resebokningar etc.
Arbetsuppgifter innefattar t.ex.:
Välkomna besökare
Servering av luncher/middagar
Hantera konferensrumsbokningar
Ställa iordning konferensrum inkl. teknisk utrustning
Hantera kontorets resebokningar och växel
Planering och utförande av interna och externa evenemang
Inköp
Administration
Arbetet är på heltid med start omgående. Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att ge hög service och vill arbeta på en ledande internationell advokatbyrå. Du har en gymnasial utbildning samt minst två års arbetserfarenhet av service, gärna inom hotell- och restaurangbranschen. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i en reception och konferens. Vi ser även gärna att du tidigare har arbetat administrativt. Du ska behärska engelska väl i tal och skrift liksom ha en god vana i Officepaketet. Linklaters använder sig av IP-telefoni så erfarenhet från IP-telefoniväxel är meriterande.
Som person är du professionell i ditt bemötande och att ge förstklassig service är en självklarhet för dig. Du arbetar självgående, men också som ett team tillsammans med dina kollegor. Du kan prioritera, är ordningsam och en god kommunikatör. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer, flexibel och ser till att arbetet sker på ett smidigt och snabbt sätt. Med tanke på företagets verksamhet är det viktigt med integritet och känsla för sekretess. Du ska även vara noggrann och initiativtagande.
Sök genom att maila ditt CV, personliga brev och eventuella övriga handlingar som du vill inkludera i din ansökan till stockholmrecruitment@linklaters.com. Märk din ansökan med Receptionist i ämnesraden. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eleonore Häger, HR Manager via eleonore.hager@linklaters.com eller 08-665 66 07.