Linköping Science Park söker Community Manager & Kommunikatör

Linköping Science Park söker Community Manager & Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Linköping Science Park finns till för att främja kunskapsintensiva och innovativa företag och miljöer, nu har du chansen att bli en del av vår viktiga och värdeskapande verksamhet. Vår vision är ”Supporting the brilliant minds of the future” och du kommer i den här rollen, få chans att möta några av de mest brillianta och spännande personer du kan tänka dig i en mycket stimulerande miljö som med sin verksamhet styr med full fart in i framtiden!

Ansök idag och bli en del av Linköping Science Parks tillväxtresa – välkommen in i en organisation i ständig utveckling!


Om företaget
Linköping Science Park är en oberoende arena för utvecklings- och innovationsprocesser som omfattar näringsliv, akademi, samhälle och civilsamhälle. Vårt uppdrag är att stötta hela det kunskapsintensiva och innovativa näringslivet i Linköping samt synliggöra kommunens olika satsningar på ett samlat sätt.

Linköping Science Park är ett icke vinstdrivande dotterbolag till Linköpings kommun via Stadshus AB. Förra året fick verksamheten ett utökat uppdrag och nu växer bolaget, med fler projekt och fler medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör arbetar du med alla förekommande arbetsuppgifter i vår kommunikationsgrupp med särskilt fokus på de kluster du jobbar med. Du initierar, planerar och genomför kommunikationsaktiviteter såsom att producera innehåll för webb och sociala medier, ta fram kampanjer och en del grafiskt material.

Som Community Manager har du en nyckelroll i några av våra företagskluster där du är som ”spindeln i nätet”. I våra kluster samlar vi företag, forskare och innovationsstödsaktörer för att vara en teknikdriven neutral utvecklingsarena Exempel på kluster vi arbetar med är IoT World och Cyberly, läs gärna mer om våra kluster på https://linkopingsciencepark.se/
Tillsammans med dina kollegor planerar ni för aktiviteter som utvecklar klustret på strategisk nivå, det är sedan du som Community Manager som ansvarar för det operativa genomförandet. Våra aktiviteter syftar till kunskapsutbyten och nätverksbyggande för våra partners, exempelvis seminarier eller workshops. Din uppgift är också att bygga relationer med våra partners, skapa tillhörighet men också ha örat mot rälsen för att snappa upp idéer till kommande aktiviteter. Du ansvarar för marknadsföring av aktiviteterna, inbjudningar, säkerställa att rätt saker finns på rätt plats innan, under och efter aktiviteten. Du kommer agera värd när det behövs, ta emot besökare, hälsa välkommen på scen och du ser till att allt flyter på under själva eventen.

Du kommer in i ett team av knappt 20 drivna personer med olika ansvarsområden inom Science Parks verksamhet. Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik. Vår verksamhet skapar en bättre framtid för regionens företag. Vi har alla ett brinnande engagemang för den samhällsnytta vi skapar!

Vår kommunikationsavdelning består idag av fyra personer. Vi arbetar både med inhouse-produktion och köper in tjänster. Arbetet planeras gemensamt och vi strävar efter ett arbetsklimat som präglas av tillit och eget ansvar. Du kommer att ha stor frihet att planera hur du löser dina arbetsuppgifter - tillsammans skapar vi förutsättningarna du behöver för att lyckas. Rollen ställer stora krav på din förmåga. I utbyte kommer du få uppleva en stark yrkesmässig och personlig utveckling, ett tryggt skyddsnät som kommer ge dig oanade möjligheter att våga testa nytt och utmana dig själv, och en unik inblick i innovationerna som formar framtidens samhälle.


Din profil
Vi söker dig som är nyexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Du har akademisk utbildning inom kommunikation, tex Grafisk design, medieproduktion eller en för rollen relevant YH-utbildning. Du har viss erfarenhet av att anordna events, det skulle kunna vara från studietiden. Du är en god skribent. Det är ett krav att du behärskar InDesign, och gärna ytterligare program för grafisk produktion, videoproduktion eller ljud. Erfarenheter från marknadsföring i sociala medier är meriterande liksom erfarenhet av Wordpress samt erfarenhet av event, såväl digitala som hybrida. Du ska vara van vid att använda digitala verktyg för kommunikation och samarbete. Vi arbetar i en blandad miljö med bla Google Workspace, Dropbox och Teams.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har ett strukturerat arbetssätt. Du tar naturligt ägarskap över ditt område och är en riktig doer med god förmåga till problemlösning och du gillar att träffa nya människor och är en duktig relationsbyggare. Din nyfikenhet på innovation och olika verksamheter med dess utmaningar, är det som gör att du blir framgångsrik och utvecklas i din roll.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.


Ansökningsförfarande
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.
Vi ser fram emot din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 19 april 2023

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024