OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AP Omvårdnadsgruppen arbetar med människor i behov av stöd och hjälp i vardagen med hemtjänst, personlig assistans, boende för personer med funktionsnedsättning i gruppbostad samt daglig verksamhet. VI har vårt säte i Östergötland vid Vättern i det vackra Motala men har kontor på flera platser i Sverige. Vi jobbar nära våra brukare, tillsammans för ett gott liv! Vi har även fokus på att våra medarbetare ska ha schyssta villkor och trivas på sina arbetsplatser. Läs mer på www.apomvardnadsgruppen.se
På AP Omvårdnadsgruppen arbetar vi efter devisen "att vara sitt bästa jag, varje dag". Det innebär att ge våra kunder och medarbetare de förutsättningar som behövs för att kunna göra ett bra jobb. Våra kunder och medarbetare ska känna sig väl omhändertagna och lyssnade på. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv, att leva som andra.
Om rollen
Vi förstärker nu vårt team och söker nu en noggrann och ansvarstagande ekonom till vårt team.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Budgetarbete och planering.
- Uppföljning och analys av resultat och mål
- Redovisning
- Ekonomisk beräkning, analys, nyckeltal, statistik, månadsbokslut och årsbokslut
- Presentationer inför ledningsgrupp.
- Delansvar vid varje månads-, delårs- och årsbokslut
- Stötta bolagen i olika ekonomiska frågeställningar
- Utveckla och effektivisera processer och strukturer på ekonomifunktionen
- Adhoc uppgifter
I din roll kommer du att ha en stödjande funktion och arbeta tillsammans med ledningen. Du kommer att ansvara för uppföljning och ekonomiska beräkningar, kundspecifika ekonomirapporter samt resultat per enhet samt för vissa företagsövergripande budgetposter, samt viss redovisning. I tjänsten ingår att bidra till genomförandet av övriga förekommande arbetsuppgifter för företaget då ekonomifunktionen är en liten enhet.
Vår kandidat
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller vad vi bedömer är motsvarande erfarenhet samt några års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av ekonomiarbete inom en organisation som arbetar med vård- och omsorg. Du har goda kunskaper om redovisning, ekonomistyrning och ekonomiska analyser. Du är van att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet samt Fortnox och Crona lön.
Vi tror att du som söker är
…en nyfiken och öppen person!
Vi söker dig som kommunikativ och du är van att arbeta i en supporterande roll och med att hantera många kontaktytor. Vidare är du analytisk och har en god förmåga att se till helheten utan att missa detaljer. Du trivs med att ta egna initiativ och komma med utvecklingsförslag som driver verksamheten framåt. För att trivas och lyckas i rollen ser vi även att du är prestigelös och ödmjuk. Du är själv ansvarig för ditt arbete och planerar och genomför ditt arbete på ett organiserat och självständigt sätt för att hålla de tidsramar som finns.
Körkort, tillgång till bil är en fördel.
Om tjänsten
Heltid, tillträde efter överenskommelse. Provanställning på 6 månader kan bli aktuellt med avsikt att tillsvidareanställa. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag på 5000 kr för dig som tjänsteman samt andra förmåner. Månadslön.
Ansökan
Är du sugen på att vara ditt bästa jag på jobbet - varje dag tillsammans med oss i vårt team?
Tveka då inte att skicka din ansökan till oss snart som möjligt,
dock senast den 30/4.
Vi kommer givetvis att ta registerutdrag vilket du i förväg kan beställa genom www.polisen.se i deras E-tjänst där du loggar in med Bank-ID.
Har du frågor är du välkommen att kontakta
Verksamhetschef Johanna Andersson, tfn 070-399 05 12.