OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Assistansproffsen arbetar vi efter devisen "att vara sitt bästa jag, varje dag". Det innebär att ge våra kunder och medarbetare de förutsättningar som behövs för att kunna göra ett bra jobb. Som kundansvarig är man ansvarig för hela assistansuppdraget och chef för assistenterna. Det innebär också att själv ta ansvar för att göra ett bra jobb. Våra kunder och medarbetare ska känna sig väl omhändertagna och lyssnade på. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv, att leva som andra.
Om rollen
Vi förstärker nu vårt team och söker nu en driven och relationsskapande kollega till vårt kontor med placering i Motala/Linköping.
Som kund- och personalansvarig är din huvuduppgift att säkerställa att våra kunder blir väl omhändertagna. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och aktuellt beslut, säkerställer kvaliteten och kundnöjdhet. Du har kundmöten med våra kunder och deras team. Myndighetskontakter och kontakter med andra leverantörer och kundrelationer. Till din hjälp har du, förutom ett bra IT-stöd erfarna medarbetare och goa kollegor som arbetar nära varandra i team med stöd av verksamhetsnära ledarskap.
I tjänsten ingår administration. Assistansproffsen är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.
Som chef för assistenterna i teamet har du fullt personalansvar, schemalägger, rekryterar och jobbar nära assistansteamen med coaching och utveckling för att stärka individerna och teamet. Du håller i personalmöten, anställningsprocessen, arbetsmiljöarbete bland annat. Listan kan göras lång men detta är några exempel.
Arbetet är i huvudsak förlagt till dagtid men resor i landet för möten samt arbete på kvällar förekommer. Tjänsten är heltid, med ibland varierande arbetstider.
Vår kandidat
Vi tror att du har en väl utvecklad social förmåga, du trivs där människior finns. Du kan ta egna beslut men att du vågar ta hjälp när det behövs ser vi som viktiga framgångsfaktorer. Du är kommunikativ och har en förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift, på väldigt god svenska. Likaså har du förmågan att organisera och prioritera då arbetstempot till och från varierar. Vi är ett tajt team så du behöver trivas att jobba tillsammans med andra.
Vi tror att du som söker är
…en person med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, privat eller i kommunen. Du jobbar redan som kund-och personalansvarig eller har en liknande roll idag med visst ansvar som teamledare eller gruppchef alternativt enhetschef. Du vill söka dig vidare och ta mer ansvar, utvecklas och få mer erfarenheter. Du är nyfiken!
Körkort, tillgång till bil är en fördel. Tidigare erfarenhet av att arbeta med funktionsnedsatta och LSS är meriterande.
Om tjänsten
Heltid, tillträde efter överenskommelse. Provanställning på 6 månader kan bli aktuellt med avsikt att tillsvidareanställa. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag på 3000 kr för dig som tjänsteman samt andra förmåner. Månadslön.
Ansökan
Är du sugen på att vara ditt bästa jag på jobbet - varje dag tillsammans med oss i vårt team?
Tveka då inte att skicka din ansökan till oss snart som möjligt,
dock senast den 31/3.
Vi kommer givetvis att ta registerutdrag vilket du i förväg kan beställa genom www.polisen.se i deras E-tjänst där du loggar in med Bank-ID.
Har du frågor är du välkommen att kontakta
Verksamhetschef Johanna Andersson, johanna@apomvardnadsgruppen.se
Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inger Broman
0141-21 21 50
Annika Carlswärd
0141-21 21 50
VD Göran Ekh
0141-21 21 50
070-622 07 89
Inger Broman
0141-21 21 50
Annika Carlswärd
0141-21 21 50
072-521 21 51