OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!
Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.
Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.
Just nu har vi full fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som med helhetsblick och känsla för struktur och administration är vår spindel i nätet vad gäller personalplanering – är du den vi söker?
I uppstartsskedet kommer du i nära samarbete med hotellets ledning arbeta fram arbetssätt och strukturer för verksamhetens bemanning, för att sedan operativt kunna starta upp arbetet med bemanningsplanering och systemförberedelser inför kommande hotellpremiär. Du har i uppdrag att skapa ett stabilt och kunnigt personalkoordinatorsteam som tillsammans skapar förutsättningar för att såväl medarbetare som chefer lyckas i uppdraget att skapa minnen för våra gäster. I teamet ingår, utöver dig själv, en personalkoordinator, och under arbetstoppar tillkommer ytterligare ett par kollegor i arbetsgruppen.
Du fungerar som en länk mellan den praktiska och operativa hanteringen av hotellets medarbetare och det administrativa arbetet, där du främst koordinerar hotellets dagliga bemanning och resursoptimering. Tillsammans med dina kollegor i personalkoordinatorsteamet skapar du scheman och skriver anställningsavtal. Den dagliga bemanningen innebär schemaändringar vid t ex sjukdom, ledigheter eller liknande händelser, och att hantera snabbt uppkomna personalärenden som rör bemanning. Du utför vissa lönegrundande avstämningar samt attesthantering enligt överenskomna rutiner.
Du bistår cheferna med administrativt stöd i olika processer, så som att utforma manualer och utbildningsmaterial. Du är delaktig vid introduktioner och vissa arbetsplatsutbildningar, och är en tydlig kulturbärare som lever och sprider våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje. Som arbetsledare har du även en koordinerande roll vid rekrytering till hotellet och bidrar till att såväl Lisebergs rekryteringsprocesser som kompetensförsörjningsinsatser implementeras och fungerar smidigt gentemot affärsområdet. I vissa sammanhang representerar du ditt team och hotelledningen i utvecklingsarbete och projektgrupper inom Liseberg.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning, gärna inom en personalintensiv verksamhet såsom hotell, restaurang eller service/besöksnäring. Har du dessutom några års ledarerfarenhet inom hotell och restaurang är det meriterande. Det är även värdefullt om du har god kännedom om servicebranschens bemanningsutmaningar och har vana av avtalstolkning som rör ditt arbetsområde (gärna Unionen och HRF). Du har mycket god datorvana och har lätt för att snabbt sätta dig in i olika system, vi arbetar med Quinyx och Sympa, och det är självklart positivt om du har erfarenhet av dessa. Du är en motiverande och inspirerande arbetsledare som kan använda dina goda arbetsledaregenskaper till att skapa vi-känsla och samhörighet.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du tar egna initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt och gillar att arbeta med både repetitiva uppgifter, långsiktiga planeringsuppdrag och snabba utmaningar som kräver omprioritering och flexibilitet. Du arbetar med hög integritet och resultatfokus, samtidigt som du besitter en stor kommunikativ förmåga som skapar dialog och respekt för varandras uppdrag.
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet, kreativitet och flexibilitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Är du dessutom extra glad över att se medarbetare växa och utvecklas – ja då tror vi att du kommer älska att jobba som arbetsledare för personalkoordinatorerna på Liseberg Grand Curiosa Hotel!
Villkor
Tjänsten som personalkoordinator/arbetsledare är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning så snart som möjligt - vi har massor av härliga uppgifter att checka av innan det är dags att öppna dörrarna till vår fantasifulla värld! Din arbetstid är främst under vardagar på dagtid, men kan påverkas av verksamhetens öppettider vilket betyder att även arbete på helger kan förekomma vid behov. Tjänsten ligger under Unionens avtalsområde.
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till hotellets General Manager Lena Nyquist på telefon 031-766 7040 eller lena.nyquist@liseberg.se. Vi rekryterar löpande till denna tjänst och tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 20 november. Varmt välkommen att söka!
Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa