OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse!
Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!
Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.
Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.
Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker?
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare inom Front Office är du mycket synlig i verksamheten och säkerställer tillsammans med ditt team en hög kvalitets- och servicenivå. Du är Front Office Managers högra hand, vilket innebär att ni tillsammans hanterar planering, ledning samt fördelning av det dagliga arbetet i hotellets Front Office, hotellets shop, bagagehantering och värdskapet i hotellets lobby. I uppstartsskedet av hotellet kommer du vara delaktig i att sätta nödvändiga administrativa rutiner och arbetssätt för en fungerande drift samt utbilda nya medarbetare i ditt team. När hotellet väl öppnar kommer fokus ligga på att upprätthålla en fungerande drift där du blir delaktig i arbetet att säkerställa att avdelningen har nödvändig info om det som händer inom Liseberg, detta för att skapa en hög kvalitet på gästservice. Front Office teamet kommer att arbeta tillsammans för att göra detta möjligt och din roll som arbetsledare blir central för att få verksamheten att fungera.
Tillsammans med Front Office Manager och övriga arbetsledare skapar ni en trygg och trivsam arbetsmiljö inom ert verksamhetsområde. Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt och tar stort ansvar för att finnas till för samtliga medarbetare på ditt område genom att motivera, inspirera och vara behjälplig vid de situationer som kan uppstå. Du rapporterar till Front Office Manager.
Vem är du?
Vi ser gärna att du tar egna initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt, där du alltid är noggrann och ordningsam i det du utför. Du arbetar med hög integritet och resultatfokus, samtidigt som du besitter en stor kommunikativ förmåga. Du trivs med snabba utmaningar som kräver omprioritering och flexibilitet, samt har ett öga för detaljer och gästens behov. Du bidrar med att skapa en god team-anda genom att skapa tydliga rutiner och väl fungerande arbetssätt. För dig är kvalité en service och du drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med ditt team för att skapa den bästa gästupplevelsen.
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet och kreativitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag - ja då tror vi att du kommer älska att jobba som arbetsledare för Front Office på Liseberg Grand Curiosa Hotel!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom hotellreception alternativt Hotel Management utbildning. Gymnasieutbildning är ett krav. Du har minst två års ledarerfarenhet, har du dessutom erfarenhet av hotell- och gruppbokning är det meriterande. Det är önskvärt om du tidigare arbetat på ett större hotell med minst 300 rum med stora mötesverksamheter. Även erfarenhet av butiks-/caféarbete eller liknande servicearbete är positivt för rollen.
Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och har förmågan att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.
God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är ett krav. Vi lägger stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Det är meriterande ifall du även har kunskaper inom andra språk så som spanska, tyska eller franska. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster tillsammans med ditt team.
Villkor
Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse, preliminärt behöver vi dig från februari månad. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna ligger under HRF:s avtalsområde.
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på Jobb.grandcuriosa@liseberg.se
Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 31 december. Varmt välkommen att söka!
Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa