OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!
Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.
Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.
Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som med helhetsblick och känsla för ordning & reda kan trolla med knäna för att få ihop scheman och lösa bemanningsutmaningar - är du den vi söker?
Tillsammans med arbetsledaren för hotellets personalkoordinatorsteam kommer du rulla i gång arbetet med bemanningsplanering och systemförberedelser inför kommande hotellpremiär. Du bidrar till att teamet skapar förutsättningar för att såväl medarbetare som chefer lyckas i uppdraget att skapa minnen för våra gäster, och ditt fokus ligger på att stötta arbetsledningen i den dagliga schemahanteringen. I teamet finns en arbetsledare och en personalkoordinator, och under arbetstoppar tillkommer ytterligare ett par kollegor i arbetsgruppen.
Du fungerar som en länk mellan den praktiska och operativa hanteringen av hotellets medarbetare och det administrativa arbetet, där du främst koordinerar hotellets dagliga bemanning och resursoptimering. Du skapar scheman och skriver anställningsavtal, och hanterar den dagliga bemanningen genom att göra schemaändringar vid t ex sjukdom, ledigheter eller liknande händelser. Vid behov hanterar du även övriga snabbt uppkomna personalärenden som rör bemanning.
Du bistår cheferna med administrativt stöd även i övriga processer, så som att utforma manualer och utbildningsmaterial, och är delaktig vid introduktioner och vissa arbetsplatsutbildningar. Som Lisebergare i en central stödfunktion på hotellet är du en tydlig kulturbärare som lever och sprider våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje. I rollen ingår viss samordning av rekrytering och kompetensförsörjningsinsatser till hotellet, vilket innebär att du även har kontakter med andra funktioner inom Liseberg.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning, gärna inom en personalintensiv verksamhet såsom hotell, restaurang eller service/besöksnäring. Har du dessutom några års praktiskt arbete inom hotell, restaurang eller service är det meriterande. Det är även värdefullt om du har god kännedom om servicebranschens bemanningsutmaningar, och har vana av avtalstolkning som rör ditt arbetsområde (gärna Unionen och HRF). Du har mycket god datorvana och har lätt för att snabbt sätta dig in i olika system, vi arbetar med Quinyx och Sympa, och det är självklart positivt om du har erfarenhet av dessa.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du tar egna initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt, och gillar att arbeta med både repetitiva uppgifter, långsiktiga planeringsuppdrag och snabba utmaningar som kräver omprioritering och flexibilitet. Du arbetar med hög integritet och resultatfokus, samtidigt som du besitter en stor kommunikativ förmåga som skapar dialog och respekt för varandras uppdrag.
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet, kreativitet och flexibilitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som personalkoordinatorer på Liseberg Grand Curiosa Hotel!
Villkor
Tjänsten som personalkoordinator är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning så snart som möjligt - vi har massor av härliga uppgifter att checka av innan det är dags att öppna dörrarna till vår fantasifulla värld! Din arbetstid är främst under dagtid, men påverkas av verksamhetens öppettider vilket betyder att du arbetar på ett rullande schema inklusive helger. Tjänsten ligger under Unionens avtalsområde.
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till hotellets General Manager Lena Nyquist på telefon xx eller lena.nyquist@liseberg.se. Vi rekryterar löpande till denna tjänst och tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 20 november. Varmt välkommen att söka!
Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa