OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 530 årsanställda och knappt 3000 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.
Nyöppnade Liseberg Grand Curiosa Hotel kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana (öppnar 2024) skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse!
Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!
Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.
Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.
Service Manager Saluhall
Nu söker vi en Service Manager till Liseberg Grand Curiosa Hotel som ska ansvara för den operativa driften i vår Saluhall. Det här är restaurangen som täcker upp det mesta – sida vid sida väntar maträtter för alla smaker för både stora och små. Hela hotellet kan ta emot över 2000 gäster och Saluhallen rymmer över 500 personer vilket innebär många härliga och hungriga gäster!
Som Service Manager är du ansvarig för att leda och fördela arbetet för restaurangpersonalen i matsalen. Tillsammans med F&B Manager förfinar du arbetssätt och rutiner för restaurangen. Här finns öppna ytor och unika miljöer, helt enkelt en arbetsplats som du och ditt restaurangteam fyller med kreativitet och glädje, där våra gäster har möjlighet att ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans.
Utöver att du har hög närvaro i restaurangens vardagliga drift, är du delaktig i rekrytering och utbildningsinsatser. Tillsammans med dina hovmästare arbetar du för att ständigt utveckla såväl medarbetare som verksamhet. Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra mot ekonomiska mål, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar. Sist - men inte minst - arbetar du mycket nära såväl kollegorna i Saluhallens kök men även nära hotellets övriga verksamheter - här värdesätter vi samarbete, helhetstänk och viljan att sätta laget framför jaget.
Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av arbete inom hotell- och restaurangbranschen, och är redo för en senior roll som Service Manager. Du ska besitta goda mat- och vinkunskaper och har tidigare haft en ledande position i restaurangbranschen där budget- och personalansvar ingått. Relevant utbildning inom hotell och restaurang samt annan erfarenhet inom servicebranschen är meriterande.
Saluhallen har återkommande stora som små event- och gruppbokningar, varför du behöver erfarenheter från liknande uppgifter. Kunskapsmässigt har du bredd och variation inom ditt yrkesområde, där du kan hantera större gästvolymer. God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är önskvärt. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet.
Du är en trygg ledare och förebild som har arbetat i liknande tjänst, och som vill jobba långsiktigt och utvecklande. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras och du sprider yrkesstolthet och värme bland dina medarbetare. Det innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Du har den erfarenhet och kunskap som behövs för att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback.
Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och ärlighet samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra. Du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla. En analytisk förmåga och ett ekonomiskt tänk är också något som vi värdesätter högt i våra ledarroller. Du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje!
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Rollen innebär en oreglerad arbetstid och du behöver kunna arbeta varierad arbetstid både vardagar och helger. Vi har oftast som mest att göra när andra är lediga - det är ju då de är gäster hos oss – så vi behöver hög närvaro av våra medarbetare och chefer även under traditionella ledighetsdagar.
Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till våra F&B Managers; Jason Alderton, 0704-441946/031-7667265 eller Joanna Haryana, 0705-322460/031-7667068.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 7 januari 2024.